شنبه, شهریور ۳۱

حوادث تبت از دید دروغگویان جهان

 تروریست های تبتی به لهاسا حمله کردند، آنها بیش از ده انسان بیگناه را کشتند و اموال دیگران را نابود کردند. اما رسانه های غربی چنین تروری را تظاهرات «مسالمت آمیز» می نامند. مسخره است، نه؟ بسیاری از رسانه های غربی راحت می گویند: افرادی در تظاهرات کشته شدند. این بطور ضمنی به مخاطبان یا خوانندگان آنها می گوید دولت چین تظاهرکنندگان را کشت. آیا آنها جرات دارند بگویند چه کسانی کشته شدند؟ چه کسانی به مقتولین حمله کردند؟ چه کسانی آنها را کشتند؟ تعجب آور است، مگر نه؟

 تروریست های تبتی به لهاسا حمله کردند، آنها بیش از ده انسان بیگناه را کشتند و اموال دیگران را نابود کردند. اما رسانه های غربی چنین تروری را تظاهرات «مسالمت آمیز» می نامند. مسخره است، نه؟ بسیاری از رسانه های غربی راحت می گویند: افرادی در تظاهرات کشته شدند. این بطور ضمنی به مخاطبان یا خوانندگان آنها می گوید دولت چین تظاهرکنندگان را کشت. آیا آنها جرات دارند بگویند چه کسانی کشته شدند؟ چه کسانی به مقتولین حمله کردند؟ چه کسانی آنها را کشتند؟ تعجب آور است، مگر نه؟

 

دنیای ما

anti-CNN.com
سه شنبه ۱۸ مارس ۲۰۰۸
برگردان حسن صابونچی

حوادث تبت از دید دروغگویان جهان

 

حوادث اخیر تبت، که در آستانه المپیک پکن اتفاق افتاده است، به خوبی تحریکات غرب و تبلیغات رسانه ای آنرا به اثبات رسانده است.تروریست های تبتی، که مشخصا از سوی سازمانهای جاسوسی غرب هدایت می شوند، به لهاسا حمله کردند تعدادی را کشتند و بسیاری از ساختمانها و مغازه های چینی ها و مسلمانان و سایر اقلیت ها را تخریب و به آتش کشاندند. رسانه های غرب اما، با نشان دادن پلیس نپال (که شورش های ضد سلطنتی مردم نپال را سال گذشته سرکوب کرد)، به عنوان پلیس تبت ، تلاش دارند به اصطلاح ابعاد سرکوب را افشا کنند. ویدئویی که یک توریست استرالیایی در زمان حمله ولگردان تبتی به مغازه ها و خرد کردن و به آتش کشاندن اتومبیل ها گرفته است، در یوتیوب موجود است، که البته دیدن آن برای همه امکان ندارد و تنها اعضای یوتیوب مجازند آنرا ببینند. این یک نمونه از تلاش های غرب برای وارونه جلوه دادن تبلیغات ضد چینی است. با اینحال خبرنگاران و رسانه های مستقل در تلاش هستند که حقایق اخیر تبت را با استفاده از عکس ها و فیلم ها، هوشمندانه در معرض دید همگان قرار دهند. نمونه زیر تلاش سایت آنتی سی.ان.ان در این زمینه است.

***

تروریست های تبتی به لهاسا حمله کردند، آنها بیش از ده انسان بیگناه را کشتند و اموال دیگران را نابود کردند. اما رسانه های غربی چنین تروری را تظاهرات «مسالمت آمیز» می نامند. مسخره است، نه؟

بسیاری از رسانه های غربی راحت می گویند: افرادی در تظاهرات کشته شدند. این بطور ضمنی به مخاطبان یا خوانندگان آنها می گوید دولت چین تظاهرکنندگان را کشت. آیا آنها جرات دارند بگویند چه کسانی کشته شدند؟ چه کسانی به مقتولین حمله کردند؟ چه کسانی آنها را کشتند؟ تعجب آور است، مگر نه؟

علاوه براین، آنها با استفاده از عکس تظاهرات در کشورهای دیگر و نسبت دادن آن به آنچه که در چین [ تبت] اتفاق افتاد، حقایق را وارونه جلوه می دهند.

حوادث تروریستی خسارات جانی و مال زیادی به چین وارد کرده، اما چین چیزهای زیادی نیز بدست آورده است.

اول از همه، چینی ها اکنون متحد شده اند. در عصر فردگرایی این بزرگترن دستاورد است. چین هنوز چین است، ما در مقابل هر بحران و دشمن متحد خواهیم شد. اظهار نظر چینی ها را در همه جا می توان دید. اکثر آنها از دولت حمایت می کنند. برخی ها حتی تظاهراتی را در کانادا و برخی از کشورهای اروپایی سازمان داده اند. این پیشرفت خیره کننده ای است.

ثانیاً، چهره واقعی رسانه های غربی در برابر چشم چینی ها و دیگر خوانندگان افشاء شد. این برای چین خیلی اهمیت دارد. اکثر ما می دانیم که رسانه های غربی در باره چین دروغ پراکنی می کنند. آزادی رسانه ای اصلاً در آنها وجود ندارد. آنها حقیقت را شکنجه کرده و خوانندگان را فریب می دهند. برعکس، رسانه های چینی منابع مطلع قابل اعتمادتری هستند. چینی های ساده لوح دیگر به آهنگ تیلیغات غربی نخواهند رقصید. بیاد دارم در حوادث سال ۱۹۸۹ که من یک دانشجوی شرکت کننده در به اصطلاح جنبش دانشجویی بودم، دانشجویان چینی فقط به دروغ های غربی گوش می دادند. اما اکنون، اوضاع تغییر کرده است. دانشجویان چینی تصویر روشنی از ماشین تبلیغاتی غرب دارند و مستقل فکر می کنند. چین بدون دخالت خارجی متحدتر و پیشرفته تر خواهد بود.

من از دولتمان گله دارم. بنظر می رسد که ترحم زیادی به تروریست ها می شود. جنایتکاران بدون توجه به اینکه چه کسانی هستند، یا به چه مذهبی باور دارند، باید مجازات شوند. جان مردم مساوی است، اموال مردم گرانبها است. جنایتکارن باید مجازات شوند. این قانونی است که چینی ها ۵۰۰۰ سال است از آن پیروی کرده اند.

اکنون، من می توانم نشان بدهم چه کسانی در باره تبت دروغ می گویند و چگونه آن را انجام می دهند. امیدوارم از عکس های روشنگر زیر لذت ببرید. کپی و استفاده از آنها به هر طریق، آزاد است:

 کانال ان-تی وی آلمان: سمت راست پلیس های چینی را نشان می دهد و سمت چپ مونتاژ حوادث نپال است:

 

 روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده آمریکا: از برخورد پلیس نپال با تظاهر کنندگان برای نشان دادن آنچه در چین اتفاق افتاده استفاده کرده است

 

 

 

 بیلد-زایتونگ آلمان هم از عکس تظاهرات نپال استفاده کرده و ادعا می کند اینها در چین اتفاق افتاده است

 

 

 دروغ دیگری از بیلد-زایتونگ آلمان: عکس از تظاهرات نپال است، اما می گوید اینها در چین اتفاق افتاده است

 

 

 

 خب، اینهم از سی. ان. ان. رسوا، دروغگوی معروفی که از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می کند. آشکار است که این یکی از بقیه حیله گرتر است. سمت چپ عکس چیزی است که سی. ان. ان. مخابره کرده است. این تصویری واقعی از لهاسا است. اما عامداً از عکس اصلی(در سمت راست) جدا شده است. بخشی که سی. ان. ان. از آن استفاده کرده به مخاطب چنین تلقین می کند که پلیس چین به «تظاهرات مسالمت آمیز» حمله کرد. در واقع، اصل عکس نشان می دهد که شورشیان به پلیس حمله کرده اند. جالب است، نه؟ رسانه های نادان آلمان و واشنگتن پست حداقل باید از سی .ان. ان. یاد بگیرند

 اینهم گزارش کانال آر. تی. ال. آلمان: دوباره عکس تظاهرات نپال به چین نسبت داده شده است

 

 

 

 این ویدئویی است که از نپال گرفته شده ولی اشپیگل آلمان هم آن را به چین نسبت می دهد

 

 

 اینهم دروغگویی بی. بی. سی.: متن از حضور گسترده نیروهای نظامی می گوید، اما عکس منتشر شده از آمبولانسی است که دولت چین برای کمک به مجروحین احتمالی آماده کرده است

 

 

 

 «برلینر مورگن پست» آلمان عکس یکی از کسانی را که پلیس از دست تظاهر کنندگان نجات داده را چاپ کرده، اما ادعا می کند آن فرد تظاهر کننده ای است که از طرف پلیس بازداشت شده است. بی شعوری به این می گویند!

 

 

 

 

 کانال ان. تی. وی. آلمان: ویدئو از نپال است اما گزارشگر آن را به چین نسبت می دهد

 

 

 

 

 کانال ان. ۲۴ آلمان هم جعلیات خود در باره تبت را با ویدئویی از تظاهرات نپال همراه کرده است

 

 

 

 شبکه آمریکایی فاکس، ویدئویی از تظاهرات در کشور هند را به تبت نسبت می دهد. فاکس جانور عجیب و غریبی است!

 

 

  اینهم دو عکس از «یو-تیوب» که ظاهراً رسانه آزادی به نظر می رسد. اما چینی های زیادی گزارش می دهند که ویدئو های آنها در باره واقعیت تظاهرات تبت از آن رسانه حذف شده است. «یو-تیوب» برای آنکه نشان بدهد ویدئوی نصب شده از طرف چینی ها بیننده زیادی ندارد در کنتور آنها دست کاری می کند. در عکس بالا [سمت راست]شما می توانید ملاحظه کنید که تعداد کسانی که اظهار نظر کرده اند از تعداد بازدیدکنندگان بیشتر است. بعد از مدتی تعداد اظهار نظرها ۱۰۰۰ تا بالا رفت بدون آنکه بر تعداد بازدید کنندگان اضافه شود! مسخره است، نه؟

گزارش های دیگری هم از آلمان در دست است که من هنوز عکس های آنها را دریافت نکرده ام.

یک: کانال تلویزیونی سات۱ آلمان ویدئوی اسکورت سه جهانگرد ژاپنی از طرف پلیس را که تلویزیون دولتی چین پخش کرده است را دستگیری سه تن از تظاهر کنندگان گزارش داده است.

دو: کانال تلویزیونی آ. ار. دی. آلمان ادعا می کند ۱۰۰ تظاهر کننده کشته شده اند و اشاره می کند که دولت چین تعداد آنها را ۱۳ نفر اعلام کرده است، ولی نمی گوید که این ۱۳ نفر بدست تظاهر کنندگان کشته شده اند.

دروغ های زیادی از آلمان مخابره شده است. این برای کسانی که از جنگ دوم جهانی اطلاع دارند چندان تعجب آور نیست. آقای آدولف هیتلر و آقای پل ژوزف گوبلز رهبران منتخب آلمانی ها بودند. اما به نظر می رسد افتخارت آلمانی ها در اینمورد به گذشته تعلق داشته باشد! به نظر می رسد آلمانی ها اکنون احتیاج دارند در اینمور از آمریکایی ها یاد بگیرند! شاگرد زده روی دست استاد. به نظر می رسد آلمان ها زیاد دروغ می گویند، اما کیفیت دروغ های سی. ان. ان بمراتب چیز دیگری است. آلمان: عجله کن عقب نیفتی!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *