یکشنبه, مهر ۱

جعجع فالانژ ازخطر ایران می گوید

 دستگاه های دولتی آمریکا بمناسبت سومین سالگر تشکیل جنبش ۱۴ مارس از جعجع فالانژ برای سخنرانی در دانشگاه های آنکشور دعوت کرده اند. البته آنچنان که رسم اینگونه مبادلات فرهنگی است، آنچه میزبان می خواهد آن چیزی است که سخنران بزبان می آورد.

 دستگاه های دولتی آمریکا بمناسبت سومین سالگر تشکیل جنبش ۱۴ مارس از جعجع فالانژ برای سخنرانی در دانشگاه های آنکشور دعوت کرده اند. البته آنچنان که رسم اینگونه مبادلات فرهنگی است، آنچه میزبان می خواهد آن چیزی است که سخنران بزبان می آورد.

 

 

 

تارنگاشت عدالت

سمیر فرید جعجع در ۲۵ اکتبر ۱۹۵۲ بدنیا آمد. او رهبر یکی از احزاب راستگرای لبنان به نام نیروهای لینان است.
جعجع در جنگ داخلی لبنان رهبری نیروهای فالانژ را عهده دارد بود. بعد از پایان جنگ داخلی آن کشور به جزم ارتکاب  جنایات جنگی علیه غیرنظامیان محاکمه و به  اعدام محکوم شد. مجازات او بعداً به حبس ابد تنزل یافت ولی بعد از انقلاب مخملی لبنان پس از ۱۱ سال از زندان آزاد شد و اکنون یکی از ستون های به اصطلاح جنبش ۱۴ مارس لبنان را تشکیل می دهد.
دستگاه های دولتی آمریکا بمناسبت سومین سالگر تشکیل جنبش ۱۴ مارس جعجع را برای سخنرانی در دانشگاه های آنکشور دعوت کرده اند. البته آنچنان که رسم اینگونه مبادلات فرهنگی است، آنچه میزبان می خواهد آن چیزی است که سخنران بزبان می آورد.

 این جنایتکار جنگی در روز ۱۳ مارس ۲۰۰۸ در کنگره آمریکا سخرانی کرد و بعد از آن در کاخ سفید با جورج بوش دیدار و مذاکر نمود. این کپی پوستری است که کنگره آمریکا برای تبلیغ سخنرانی جعجع منتشر کرده است.

 

 

 

 

نووستی

ادعاهای سمیر جعجع علیه سوریه و ایران و حزب الله لبنان 

 

مسکو، ۹ فروردین، خبرگزاری «نووستی»/ سمیر جعجع رئیس کمیته اجرایی حزب مسیحی موسوم به نیروهای لبنانی و از حامیان گروه حاکم بر این کشور با اظهار ادعاهایش علیه سوریه و ایران و حزب الله لبنان گفت: لبنان در جهت رویکردهای گروه سیاسی چهارده مارس به پیش می رود.

روزنامه الحیات چاپ لندن امروز با درج این خبر نوشت: سمیر جعجع گفت تاریخ رحم نمی کند و حوادث لبنان در جهت خاصی حرکت می کند.
وی افزود " تا زمانیکه ما به عنوان نیروهای سیاسی چهارده مارس
( حامی گروه حاکم بر لبنان ) در این جهت حرکت می کنیم این به معنای ان است که لبنان نیز در این جهت حرکت می کند".

جعجع روز گذشته در دیدار با شماری از لبنانی های مقیم امریکا در ایالت کلیولند گفت: " رویارویی همچنان شدید و طولانی است اما ما در نهایت برنده هستیم زیرا لبنان مولفه هایی دارد که ما بر اساس ان عمل می کنیم".
وی گفت: " محال است که دیکتاتوری بر دمکراسی پیروز شود و امکان ندارد لبنان بدون حکومت و بدون مرز باقی بماند و نیز محال است که در این کشور ، کشورهای کوچک تشکیل شود و نیز محال است که برخی گروههای مسلح در کنار ارتش بمانند".

جعجع افزود: دیگران " خواهند باخت زیرا در جهت رویکرد دیگری تلاش می کنند". جعجع گفت " در گذشته سوریها در عرصه بودند و ما فقط به صورت حکومتی بودیم که به توسعه و سازندگی مکلف بودیم و به امور محیط زیست و فرهنگی رسیدگی می کردیم اما تصمیم عملی راهبردی به دست سوریها و حزب الله لبنان و ایران بود".
جعجع از اینکه برخی طرفهای خارجی در چند ماه گذشته در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان به مذاکره با سوریه بازگشته اند ابراز تاسف کرد.

وی از همگان خواست در ارتباط با لبنان با دولت این کشور و لبنانی ها مذاکره کنند.
جعجع از برخی سیاستمداران مسیحی در لبنان انتقاد کرد و گفت: " آنها به بهانه آنکه ما به عنوان مسیحی مجبور هستیم با سوریها گفت وگو کنیم تا حقوقمان را در لبنان به دست اوریم تلاش می کنند با یک طرف خارجی و یک گروه توافق کنند".

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *