شنبه, شهریور ۳۱

نامۀ سرگشاده به واکسن‌ستیزان!

 عزیزان واکسن‌ستیز، این‌ را از خود بپرسید، چرا، آخه چرا بیل گیتس و دولت بزرگ بخواهند زندگی فوق‌العاده کسل‌کنندۀ شما را کنترل کنند؟‌ در این‌جا یک آزمون سریع، یک پرسش و یک صدآفرین دیجیتال برای هر کس که پاسخ را حدس بزند. افرادی که فکر می‌کنند دونالد ترامپ در یک تقلب گسترده- در عین‌حال نامرئی و غیرمستند- از ریاست جمهوری محروم شده است چه چیز مشترکی با افرادی دارند که فکر می‌کنند واکسن تلاش برای کنترل بوسیلۀ دولت است؟ همه چیز. آن‌ها همین افراد هستند.

 عزیزان واکسن‌ستیز، این‌ را از خود بپرسید، چرا، آخه چرا بیل گیتس و دولت بزرگ بخواهند زندگی فوق‌العاده کسل‌کنندۀ شما را کنترل کنند؟‌ در این‌جا یک آزمون سریع، یک پرسش و یک صدآفرین دیجیتال برای هر کس که پاسخ را حدس بزند. افرادی که فکر می‌کنند دونالد ترامپ در یک تقلب گسترده- در عین‌حال نامرئی و غیرمستند- از ریاست جمهوری محروم شده است چه چیز مشترکی با افرادی دارند که فکر می‌کنند واکسن تلاش برای کنترل بوسیلۀ دولت است؟ همه چیز. آن‌ها همین افراد هستند.

 

 

تارنگاشت عدالت

منبع: روسیه امروز
نویسنده: چارلی استون
برگردان: ع. سهند

۱۶ ژانویه ۲۰۲۱

● در ایالات متحده یک فرقه جهل وجود دارد، و همیشه وجود داشته است. فشار ضدروشنفکری یک رشتۀ ثابت در زندگی سیاسی و فرهنگی ما بوده است، و با این تصور نادرست پرورش‌یافته که دموکراسی بدین معنی است که «جهل من به اندازه دانش تو خوب است.» (اسحاق آسیموف)

● نباید در برابر دشمنان خود ساده‌اندیشی کنیم و این فرصت را در اختیار آن‌ها بگذاریم؛ اطلاعات بسیاری به دست آمده مبنی بر این‌که در برخی از واکسن‌ها اقدام به تزریق چیپ الکترونیکی می‌کنند و جی پی اسی را در بدن ما کار می‌گذارند تا به واسطه این واکسن کلیه واکنش‌ها و حرکات ما را تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم‌هایی آهنی خواهیم شد که کنترل‌مان در دست دیگران است. (حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا)

https://www.edalat.org/sys/content/view/14192/1/

 *****

 

عزیزان واکسن‌ستیز، این‌ را از خود بپرسید، چرا، آخه چرا بیل گیتس و دولت بزرگ بخواهند زندگی فوق‌العاده کسل‌کنندۀ شما را کنترل کنند؟‌

 

 

 

جهان با بکار گرفتن واکسن‌ها سرانجام کنترل کووید-۱۹ را به دست می‌گیرد، اما افراد زیادی وجود دارند که تصور می‌کنند واکسن فقط شیوه‌ای است که دولت با آن مغز آن‌ها را کنترل می‌کند. من از این‌ها یک پرسش دارم. چرا؟

– دولت بزرگ می‌خواهد هر حرکت مرا بداند. «آن‌ها» تمام تلاش خود را بخرج می‌دهند تا کاوشگران میکروسکوپی را به هر سوراخ سُنبه زندگی من وارد کنند. برادر بزرگ فقط مرا تحت نظر ندارد، او در واقع می‌خواهد وارد بدن من بشود!

– آها!

دیروز برای چاپ چند عکس به فروشگاه و محل دستگاه کپی رفتم، پس از آن به خانه آمدم، یک ساندویچ خوردم و سوپرانوها را در اچ‌بی‌او تماشا کردم.  راک "اند" رول جیگر! کیت ریچاردز و جانی دپ هیچ چیز از من نمی‌دانند.

اما اگر واکسن کووید-۱۹ را زده بودم، آن‌ها جیک و پیک مرا می‌دانستند. هر حرکت مرا! هر دقیقه و همۀ جزئیات زندگی کسل‌کنندۀ مرا.

یا، حداقل این چیزی است که به نظر می‌رسد کانیه وست خوانندۀ رَپ و سیدنی پاوول وکیل ترسناک پیشین ترامپ فکر می‌کنند. واکسن‌ها تلاشی برای مهار ویروس و برگرداندن زندگی به حالت طبیعی نیستند، واکسن‌ها راهی برای جاسوسی دولت‌ها از همه ما هستند.

کانیه وست- حالا این‌را بپذیرید که او در بهترین زمان‌ها متعادل‌ترین ژیگلو نیست- سال گذشته در جریان فعالیت کوتاه مدت خود برای ریاست حمهوری به مجله «فوربز» گفت که واکسن ویروس کرونا «علامت دیو» است و سپس افزود «آن‌ها می‌خواهند در درون ما چیپس بگذارند، آن‌ها می‌خواهند همه چیز را بدانند، می‌خواهند کاری کنند که ما از دروازه‌های بهشت عبور نکنیم.»

سیدنی پاوول حقوقدان که برای مدت کوتاهی در ارتباط با ادعای تقلب انتخاباتی گسترده به تیم حقوقی ترامپ ملحق شد قول داد برای اثبات دقیق آن «کِراکِن را رها کند» (کراکن در فرهنگ مردمی اسکاندیناوی هیولای دریایی است که دشمنان خود را می‌خورد). لازم به گفتن نیست که هیچ کراکنی هرگز از اعماق بیرون نیامد. او اکنون می‌گوید «دولت بزرگ» جمعیت ایالات متحده را به مایه‌کوبی شده‌ها و مایه‌کوبی نشده‌ها تقسیم خواهد کرد- مایه‌کوبی شده‌ها تحت نظارت دائم دولت قرار دارند. وی در توئیتر نوشت: «این از کنترل کمونیستی که مستمقیماً از چین وارد شود تمامیت‌خواه‌تر است.»

خیلی‌ها در اینترنت تصمیم گرفته‌اند که در ارتباط با بیل گیتس چیز مشکوکی، غیر از این‌که او یک بیلیونر عجیب با یک صدای عجیب‌ است، وجود دارد. بنیانگذار مایکروسافت نمی‌خواهد با همه آن بیلیون‌هایی که از «ویندوز»، «وورد» و «ایکس‌باکس» ساخته است قدری کار خوب انجام دهد. او نمی‌خواهد، اگر بتواند، فلج اطفال یا مالاریا را ریشه‌کن کند. نه، آه، نه. او می‌خواهد زندگی همه را نظارت و احتمالاً کنترل کند.
 
اما، یک ثانیه صبر کنید، تند نروید… چرا؟ این یک واژۀ کوچک اما یک پرسش گُنده است… چرا؟

گوش بدهید واکسن‌ستیزان و تئوریسن‌های توطئه، من نمی‌خواهم حباب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را بترکانم، اما حقیقتاً- صادقانه- چنگی به دل نمی‌زنید.

این‌ واقعیت که این فناوری چیپ‌میکروسکوپی هنوز وجود ندارد به کنار، تصور کنید کاشتن آن در بدن همه آدم‌ها  چند بیلیون دلار هزینه خواهد داشت. تصور کنید چند بیلیون دیگر برای نظارت بر هر تُف و سرفه در زندگی روزمره هزینه خواهد داشت. تصور کنید نیروی انسانی و حجم داده‎ها را.

تصور کنید سطح عمیق همکاری بین-دولتی کاملاً مخفی را که لازم است. پس از برکسیت مذاکره برای تعیین سهمیه ماهی چهار سال طول کشید.

و دقیقاً برای پی بردن به چه چیز؟ به این‌که شما به تماشای «جنگ ستاره‌ها» معتاد هستید و زمان بسیار بسیار زیادی را در اینترنت می‌گذرانید؟ یا این‌‌که پورن را دوست دارید؟ یا این‌که غذاهای پرچربی زیاد مصرف می‌کنید؟

این کاملاً شبیه تئوریسین‌های توطئه اینترنتی درباره ترور جان اف کندی است. تقریباً پس از ۶۰ سال و نسل بعد از نسل از بهترین محققین، رورنامه‌نگاران و بزرگ‌ترین مغزها بعلاوۀ کارگردان هالیوود اولیور استون نتوانستند خط رسمی درباره این‌که چه کسی به رییس‌جمهور جان اف کندی شلیک کرد را رد کنند. نه. اما سر و کلۀ چاک از ویسکانسین با ارتباط اینرنتی‌اش پیدا شد… زد به خال! چاک معما را حل کرد… جان اف کندی خودکشی کرد!

در این‌جا یک آزمون سریع، یک پرسش و یک صدآفرین دیجیتال برای هر کس که پاسخ را حدس بزند.

افرادی که فکر می‌کنند دونالد ترامپ در یک تقلب گسترده- در عین‌حال نامرئی و غیرمستند- از ریاست جمهوری محروم شده است چه چیز مشترکی با افرادی دارند که فکر می‌کنند واکسن تلاش برای کنترل بوسیلۀ دولت است؟

همه چیز. آن‌ها همین افراد هستند.
 
شما تا دلار آخرتان می‌توانید شرط ببندید که یک بخش قابل‌توجه از کسانی که به کنگره حمله کردند از این جماعت بودند. آن‌ها ممکن است به صورت خود رنگ زده باشند یا شاخ بر سر گذاشته باشند اما گول نخورید؛ این‌ها روشن‌ترین و فرهیخته‌ترین مغزهای آمریکا بودند. فراموش نکنید، ایالات متحده آمریکا تا کنون بیش‌تر از هر ملت دیگری برندۀ جایزه نوبل دارد.

این جنگجویان توانا در حالی که از ساختمان بالا می رفتند و دربارۀ آزادی زوزه می‌کشیدند، این طنز تلخ را درک نکردند که نظام سیاسی که از آن بد می‌گویند در واقع آزادی اینگونه مضحک بودن را به آن‌ها داده است. و به نظر می‌رسد برخی از این دیوانه‌های آزادِ از ماسک در همه جا کووید-۱۹ را بیرون می‌دمیدند؛ پس از آن حداقل سه نماینده کنگره به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.
البته این تنها آمریکایی‌ها نیستند، اوه نه.

فرانسوی‌ها هم اینطورند. فرانسه زادگاه لویی پاستور بود، کسی که در واقع نخستین واکسن را علیه هاری اختراع کرد. خنده‌دار این‌که هاری بیماری است که این روزها زیاد از آن نمی‌شنوید. آخرین باری که شما فرد هاری را دیدید که برهنه در خیابان شما می‌دوید چه زمانی بود؟

اخیراً یک نظرسنجی نشان داد که فقط  ۳۹ درصد از مردم فرانسه گفتند واکسن خواهند زد (در مقایسه با ۸۰ درصد بریتانیایی‌ها و ۴۷ درصد آمریکایی‌ها).

برخی از افراد ثروتمند با هزینه ۲۵۰۰۰ پوند برای خدمات ویژه شخصی با پریدن از صف واکسن در جهت مقابل با پرواز به امارات متحده عربی یا هند می‌روند.

شخصاً، من ترجیح می‌دهم کمی صبر کنم. من از سوزن متنفرم. حداقل محبور نبودم اول بروم. جو بایدن، آن پیرمرد نازنین اول رفت. اگر رییس‎‌جمهور آینده و هزاران نفر دیگر پُف کردند و سرشان سبز شد- در آن‌صورت می‌توانید مطمئن باشید که اشتباه بزرگی رخ داده است.
 
 سرعت رژیم آزمایش و تأیید است که می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد، نه ادعاهای ابلهانه دربارۀ چیپ‌های میکروسکوپی.  به این فکر کنید، جهان چه کار دیگری می‌تواند انجام بدهد؟ آیا می‌خواهید دوباره با جفت خود برای آبجو بیرون بروید یا نه؟ آیا می‌خواهید در یک کلوپ شبانه شلوغ دور کیف‌دستی خود برقصید؟ بروید و یک مسابقه فوتبال را تماشا کنید؟

با این وصف، مجبور کردن افراد به زدن واکسن برخلاف خواست‌شان بسیار اشتباه است. هم‌چنین متوقف کردن افراد از ابراز نظرات خود در بارۀ واکسن در اینترنت بسیار اشتباه است، حتا اگر این نظرات کاملاً ضدعلمی باشند. حداقل ۳۱ میلیون نفر در فیس‌بوک گروه‌های واکسن‌ستیز را دنبال می‌کنند، و البته فراخوان بیرون انداختن آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی- شبیه کاری که با ترامپ شد- وجود دارد.

بنابراین، من می‌توانم خطر یک گندکاری پزشکی را ببینیم. اما دولت بزرگ یا بیل گیتس چیپ میکروسکوپی کار بگذارند؟ نه، این مطلقاً و کاملاً مسخره و خشک‌مغزی است. چاک، فقط یکی دو ساعت از اینترنت فاصله بگیر، و برای پیاده‌روی در هوای آزاد برو بیرون. حتا می‌توانی در مک‌دونالد و برگر کینگ که در آن حوالی هنوز باز هستند چیزی بخوری.
 
برای این‌که بیل گیتس یا بیل کلینتون یا بتی بوو یا باگز بانی لعنتی بتوانند یک چیپ در مغز تو کار بگذارند فقط یک دلیل وجود دارد و آن…  تبلیغات تجاری است. برای این‌که آشغالی را که به آ ن نیاز نداری و هرگز نمی‌دانستی آن‌را می‌خواهی به تو بفروشند.

در اینمورد، می‌روم سری به مغازه‎ها بزنم…

https://www.rt.com/op-ed/512675-anti-vaxxers-bill-gates-covid19/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *