سه شنبه, مهر ۳

نامه مشترک اعتماد ملی و مجمع روحانیون مبارز

نامه مشترک دبیر کل حزب اعتماد ملی و رئیس مجمع روحانیون مبارز در اعتراض به روند شمارش آرای تهران و درخواست بازشماری آراء. نتایج اعلام شده تناسبی با آراء ریخته شده در صندوق‌ها ندارد. در خواست می کنیم آرا تهران و اگر میسر نباشد صندوق هایی از میان صندوقها که بطور تصادفی انتخاب و با حضور نمایندگان یا نماینده مورد قبول نماینده شرکت کننده در انتخابات که نامشان اعلام شده است ، مورد بازشماری قرار گیرد.

نامه مشترک دبیر کل حزب اعتماد ملی و رئیس مجمع روحانیون مبارز در اعتراض به روند شمارش آرای تهران و درخواست بازشماری آراء. نتایج اعلام شده تناسبی با آراء ریخته شده در صندوق‌ها ندارد. در خواست می کنیم آرا تهران و اگر میسر نباشد صندوق هایی از میان صندوقها که بطور تصادفی انتخاب و با حضور نمایندگان یا نماینده مورد قبول نماینده شرکت کننده در انتخابات که نامشان اعلام شده است ، مورد بازشماری قرار گیرد.

اعتماد ملی

 

نامه مشترک دبیر کل حزب اعتماد ملی و رئیس مجمع روحانیون مبارز در اعتراض به روند شمارش آرای تهران و درخواست بازشماری آراء. نتایج اعلام شده تناسبی با آراء ریخته شده در صندوق‌ها ندارد. در خواست می کنیم آرا تهران و اگر میسر نباشد صندوق هایی از میان صندوقها که بطور تصادفی انتخاب و با حضور نمایندگان یا نماینده مورد قبول نماینده شرکت کننده در انتخابات که نامشان اعلام شده است ، مورد بازشماری قرار گیرد

اگر این شائبه مرتفع نشود پیش و بیش از هر چیز نظام که حاصل خون شهیدان و حضور و اراده مردم یا هدایت ممتاز امام(ره)است، زیان خواهد دید

در پی اخراج ناظران و نمایندگان حزب اعتماد ملی و کاندیداهای اصلاح طلب و پیدایی شبهات متعدد در شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران و برخی از شهرستان‌های کشور و به دنبال اعتراض گسترده کاندیداها ی حزب اعتماد ملی و ائتلاف اصلاح طلبان به غیر واقعی بودن اطلاعات ارائه شده از شمارش آرا تهران، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی، در نامه ای مشترک با تأکید بر این که نتایج اعلام شده تناسبی با آراء ریخته شده در صندوق‌ها ندارد، اعلام کردند: در خواست می کنیم آرا تهران و اگر میسر نباشد صندوق هایی از میان صندوقها که بطور تصادفی انتخاب و با حضور نمایندگان یا نماینده مورد  قبول نماینده شرکت کننده در انتخابات که نامشان اعلام شده است ، مورد بازشماری قرار گیرد.
کروبی و خاتمی نحوه درست بازشماری آرا را این گونه مشخص می‌کنند که: میزان شرکت کننده و آرا ماخوذه در هر صندوق و تعداد آراحداقل ۵ نفر از دوستان جناح مقابل و۵ نفر از دوستانی که در لیست های دیگر به عنوان نامزد حضور داشته اند ، به تفکیک هر صندوق ارائه شود .
کروبی و خاتمی در این نامه مشترک تأکید می‌کنند: اگر این شائبه مرتفع نشود، پیش و بیش از هر چیز نظام که حاصل خون شهیدان و حضور و اراده مردم یا هدایت ممتاز امام(ره)است، زیان خواهد دید.

متن نامه مشترک مهدی کروبی وسید محمد خاتمی بدین شرح است:

حضرات محترم اعضای شورای نگهبان قانون اساسی

با سلام

اینک که کار مرحله نخست انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافته است و به امید آنکه مجلس مذبور بتواند در مسیر اهداف والای انقلاب وتامین مصالح ملت وخواست مردم بزرگوار ی که در واقع ولی نعمت مسولان هستند وظایف خود را به انجام برسانند و با توجه به جایگاه ومسولیت شورای نگهبان که از جمله در مقام نظارت باید پاسدار رای مردم ومانع دست اندازی ناروا از سوی مراکز قدرت در آرا مردم و تامین سلامت انتخابات باشد ، تذکر نکاتی را لازم می دانیم :

در مورد نتایج انتخابات در تهران نگرانی هایی وجود دارد که اگر رفع نشود مطمئنا به زیان نظام و جامعه خواهد بود. صرفنظر از تنگناهایی که برای نمایندگان نامزدان برای حضور در صندوق ها وجود داشت ، آنچه از گزارش های متعدد چه از سوی معدود نمایندگان حاضر در رای گیری و شمارش آرا و چه از منابع موثق دیگر [نشان می دهدکه]نتایج اعلام شده تناسبی با آرا ریخته شده در صندوقها ندارد، اگر این شائبه مرتفع نشود پیش و بیش از هر چیز نظام که حاصل خون شهیدان و حضور واراده مردم با هدایت ممتاز امام(ره) است ،زیان خواهد دید .

علی الهذا به عنوان کسانی که برای پرشور شدن انتخابات و حضور نمایندگان شایسته، مشوق نیروهای ارزنده برای حضور و نیز دعوت کننده مردم به شرکت فعال بودیم و طبعا انتظار دفاع از حق کسانی که در معرض رای قرار گرفته اند و نیز در رای دادن شرکت کرده اند از ما فراوانند و برای اینکه خدای نخواسته حق نامزدان و با لاتر از آن حق مردمی که میزان رای آنها است ،ضایع نشود و برای رفع شائبه از سلامت انتخابات در تهران در خواست می کنیم آرا تهران و اگر میسر نباشد صندوق هایی از میان صندوقها که بطور تصادفی انتخاب و با حضور نمایندگان یا نماینده مورد قبول نماینده شرکت کننده در انتخابات که نامشان اعلام شده است ، مورد بازشماری قرار گیرد .

همچنین میزان شرکت کننده و آرا ماخوذه در هر صندوق و تعداد آراحداقل ۵ نفر از دوستان جناح مقابل و ۵ نفر از دوستانی که در لیست های دیگر به عنوان نامزد حضور داشته اند ، به تفکیک هر صندوق ارائه شودتا اگر اشکالی بوده است مرتفع شود و همگی با اطمینان خاطر بتوانیم از سلامت انتخابات دفاع کنیم

با احترام

مهدی کروبی – سید محمد خاتمی
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *