شنبه, شهریور ۳۱

ویروس بی‌گناه

 ویروس سارس-کو ٢ مسؤول بزرگ‌ترین بحران جهانی در تاریخ معاصر بشریت نیست، بلکه خبرگان سرمایه مالی و سیاستمداران وابسته به آن‌ها مسؤول این بحران هستند. آن‌ها از دروغ ویروس خطرناک جدید کرونا استفاده می‌کنند تا به ثروت خود بیافزایند. این سخنان میشل چسودفسکی دانشمند علوم اجتماعی کانادایی در ویدیوی اخیر خود است.

 ویروس سارس-کو ٢ مسؤول بزرگ‌ترین بحران جهانی در تاریخ معاصر بشریت نیست، بلکه خبرگان سرمایه مالی و سیاستمداران وابسته به آن‌ها مسؤول این بحران هستند. آن‌ها از دروغ ویروس خطرناک جدید کرونا استفاده می‌کنند تا به ثروت خود بیافزایند. این سخنان میشل چسودفسکی دانشمند علوم اجتماعی کانادایی در ویدیوی اخیر خود است.

 
 
 
 
 
 
 
تارنگاشت عدالت
 
منبع: روبیکون
برگردان: خ. طهوری
١٢ سپتامبر ٢٠٢٠
 
 
 
 
دانشمند علوم اجتماعی کانادایی، میشل چسودفسکی در یک ویدئو در مورد پیش‌زمینه‌های کلاهبرداری جهانی در رابطه با کرونا توضیح می‌دهد.
ویروس سارس-کو ٢ مسؤول بزرگ‌ترین بحران جهانی در تاریخ معاصر بشریت نیست، بلکه خبرگان سرمایه مالی و سیاستمداران وابسته به آن‌ها مسؤول این بحران هستند. آن‌ها از دروغ ویروس خطرناک جدید کرونا استفاده می‌کنند تا به ثروت خود بیافزایند. این سخنان میشل چسودفسکی دانشمند علوم اجتماعی کانادایی در ویدیوی اخیر خود است. او ثابت می‌کند که این «ویروس کوچک» در پس ریزش اقتصادی در سطح جهان قرار نگرفته است. به نظر او این وقایع طبق برنامه‌ای که  از سوی خبرگان مالی آماده شده و از نظر سیاسی و رسانه‌ای حمایت می‌شود، صورت می‌گیرد. به نظر چسودفسکی سرمایه مالی قصد دارد به کمک سودهای هنگفت خود در اثر این همه‌گیری، به طور نهایی اقتصاد واقعی را به دست خود گیرد. این اقدام برای میلیاردها نفر پی‌آمدهای ویرانگری به دنبال خواهد داشت. برای آن‌ها کووید-١٩ تنها یک بهانه است تا مردم را در بی‌اطلاعی و ترس نگه دارند. این دانشمند منتقد مردم را فرامی‌خواند که خبرگان را با دروغ‌هایشان روبه‌رو کرده و در مورد حقیقت روشنگری کنند.
 
 
*****
 
روز ١١ مارس ٢٠٢٠ به اقتصاد ١٩٣ کشور عضو سازمان ملل متحد دستور shutdown داده شد. این دستور از بالا آمد: از وال استریت، از فوروم جهانی اقتصاد، بنیادهای میلیاردرها. و سیاستمداران فاسد در سراسر جهان به اصطلاح این رهنمودها را با هدف عبور از بحران بهداشت عمومی اجرا درآوردند.

{styleboxjp}میلیون‌ها نفر کار خود و آن‌چه را که در طول عمر خود ذخیره کرده بودند، از دست دادند. در کشورهای در حال رشد فقر و درماندگی حاکم است. به ما می‌گویند مقصر ویروس است که مسؤول این موج بی‌امان ورشکستگی و بیکاری است‍{/styleboxjp}.

حقیقت ناگفته این است که ویروس جدید کرونا تنها بهانه‌ و توجیهی برای تأمین منافع مالی خبرگان پرقدرت و سیاستمداران فاسدی است که تمام جهان را به چرخه بیکاری توده‌ای، ورشکستگی و فقر سوق می‌دهند.

مثلاً جو بایدن تعریف می‌کند که اقتصاد ایالات متحده باید کماکان در شرایط Lockdown باقی بماند تا بتوان جان مردم را نجات داد. چه حرف ابلهانه‌ای. آیا او علیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده است؟ مطمئناً او این کار را کرده! او به دستور Big Mony دروغ می‌گوید.

به نظر چسودفسکی {styleboxjp}سیاستمداران ادعا می‌کنند که ویروس در تصمیم‌گیری‌های سیاسی نقش تعیین کننده‌ای ایفاء می‌کند‍{/styleboxjp}. این ظاهراً یک ویروس سیاسی است، زیرا می‌گویند این ویروس تنها عامل بیکاری، فقر و ورشکستگی است.

جو بایدن می‌گوید: «کووید (…) میلیون‌ها شغل و شرکت‌های کوچک را نابود می‌کند.»

 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *