یکشنبه, مهر ۱

رفیق عزالدین ناصر درگذشت

 فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، از جانب ۱۰۵ میلیون عضو خود در ۱۳۲ کشور جهان، هم‌دردی عمیق خود را به خاطر از دست دادن رفیق عزالدین ناصر که دیروز درگذشت، ابراز می‌دارد. برادر ناصر یک انسان بسیار شجاع و متعهد بود، که زندگی خود را وقف خدمت به منافع کارگران در سوریه و جهان نمود.

 فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، از جانب ۱۰۵ میلیون عضو خود در ۱۳۲ کشور جهان، هم‌دردی عمیق خود را به خاطر از دست دادن رفیق عزالدین ناصر که دیروز درگذشت، ابراز می‌دارد. برادر ناصر یک انسان بسیار شجاع و متعهد بود، که زندگی خود را وقف خدمت به منافع کارگران در سوریه و جهان نمود.

 
 
 
 
 
 
 
تارنگاشت عدالت
 
منبع: فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
۲۵ اوت ۲۰۲۰
 
 
نامۀ تسلیت فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
به فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوریه (GFTU)
 
 
برادر گرامی جمال قدری
رییس فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوریه
معاون فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
 
فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، از جانب ۱۰۵ میلیون عضو خود در ۱۳۲ کشور جهان، هم‌دردی عمیق خود را به خاطر از دست دادن رفیق عزالدین ناصر که دیروز درگذشت، ابراز می‌دارد. برادر ناصر یک انسان بسیار شجاع و متعهد بود، که زندگی خود را وقف خدمت به منافع کارگران در سوریه و جهان نمود. {styleboxjp}ما در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری نمی‌توانیم ایستادگی او را با فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری پس از فروپاشی اتحاد شوروی و برگزاری کنگره سیزدهم فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در سال ۱۹۹۴ در دمشق فراموش کنیم{/styleboxjp}.

ما یک بار دیگر ژرف‌ترین مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را به خانواده، دوستان و همکاران او و به برادران و خواهرمان در فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوریه ابراز می‌داریم.

 
 
 
جورج ماوریکوس
دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
 
 

http://www.wftucentral.org/condolences-letter-to-gftu-syria/

 
 
*****
 
عزالدین ناصر، مشهور‌ترین رهبر کارگری و حزبی در سوریه، به دلیل کرونا درگذشت
روسیه امروز
۲۳ اوت ۲۰۲۰

عزالدین ناصر، عضو رهبری منطقه‌ای (مرکز لاحقا) و رییس فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوریه، در بیمارستان الحفه در منطقۀ روستایی لاذقیه سوریه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

یک منبع نزدیک به ناصر به «روسیه امروز» گفت که علت مرگ او ابتلا به ویروس کرونا بود، و او در بیمارستان الحفه که مواردی را می‌پذیرد که به قرنطینه نیاز دارند، تحت درمان بود.

ناصر یکی از مشهورترین چهره‌های رهبری است که در سوریه نقش و نفوذ داشت. وی در فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوریه مناصب متعددی داشت، و از ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۳ (۲۶ سال) برای طولانی‌ترین دوره در تاریخ سازمان سندیکایی ریاست آن‌را عهده‌دار بود، او پیش از آن دبیر سندیکا بود.

ناصر عضو رهبری منطقه‌ای حزب عربی سوسیالیستی بعث حاکم در کشور (بالاترین نهاد رهبری در حزب که پس از ۲۰۱۲ به رهبری مرکزی تغییر نام داد) و سرپرست دفتر کارگری در رهبری، و هم‌چنین معاون فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بود.

ناصر در سال ۱۹۳۵ در روستای الزوبیه در بخش جبله به دنیا آمد.

ناصر در سال ۲۰۰۳ در ۶۸ سالگی بازنشسته شد.

فدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری در سوگ ناصر یادداشت کوتاهی در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد.

https://arabic.rt.com/middle_east/1147114-%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%A9-%D8%B9%D8%B2-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1-%D8%A3%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%82%D9%8A%D8%A7%D8%AF%D9%8A-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84%D9%8A-%D9%88%D8%AD%D8%B2%D8%A8%D9%8A-%D9%81%D9%8A-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A7-%D8%A8%D9%83%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7/

 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *