یکشنبه, مهر ۱

حدادعادل: مدرسه فرهنگ با توصیه مقام رهبری ایجاد شده!

حدادعادل: بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام‌معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش‌وپرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید. وهاب عزیزی: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبری و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعی کرد که خود را از اتهام پاک کند.

حدادعادل: بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام‌معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش‌وپرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید. وهاب عزیزی: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبری و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعی کرد که خود را از اتهام پاک کند.

 
 
 
 
 
 
 
روزنامه آرمان ملی
 
 
سرانجام حدادعادل به فتاح پاسخ داد
 
 
همه تکذیب کردند یا مثل دفتر احمدی‌نژاد توضیح دادند که آمادگی تحویل ملک مورد ادعای فتاح رئیس ‌بنیاد مستضعفان را دارند اما تا دیروز تنها یکی از افرادی که فتاح نامش را به‌عنوان گیرنده ساختمان از بنیاد ذکر کرد سخنی درباره این موضوع بیان نکرده بود که آن هم غلامعلی حدادعادل بود.

۱۹ مرداد فتاح گفته بود: «آقای‌ حدادعادل برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره کردند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره‌بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی‌شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره‌بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالا تمدید اجاره با نرخ روز برای ایشان به‌صرفه نخواهد بود. او با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر ۲۰۰میلیارد تومان برآورده می‌شود، افزود: قطعا پس از بازپس‌گیری این ملک به فروش می‌رسد و پول حاصله، صرف محرومیت‌زدایی خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: آقای حدادعادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد، زیرا این زمین به متراژ ۸هزار متر و منطقه هروی و روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حدادعادل این ملک ۴۰۰میلیارد تومانی را به ما تحویل داد و بدون شک هزینه این ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محرومیت‌زدایی خواهد شد.»

دیروز سکوت حدادعادل شکست و درباره شبهات اخیر در زمینه ملک هشت‌هزار متری و خانه مدرسه فرهنگ توضیحاتی ارائه داد. حدادعادل تصریح کرد: «آقای فتاح؛ شما با بردن نام حدادعادل و ذکر اینکه قطعه زمینی از بنیاد به قیمت بیش از ۴۰۰میلیارد تومان در اختیار مدرسه فرهنگ بوده که به‌تازگی آن را برگردانده‌اند و دیگر اینکه خانه‌ای با قیمت ۲۰۰میلیارد در اختیار دارند که باید برگردانند دو شبهه ایجاد کرده‌اید. ۱ – اینکه در سال‌های گذشته هرج‌و‌مرج کاملی بر بنیاد حاکم بوده و حالا فتاح فرشته نجات شده است.۲ – حدادعادل برای مدرسه شخصی خود به املاک متعلق به مستضعفان دست‌اندازی کرده است.»

تحصیل فرزند فتاح در مدرسه فرهنگ
حدادعادل با خطاب قرار دادن فتاح آورد: بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام‌معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش‌وپرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید. آقای فتاح شما از وضع مدارس این رشته قبل از تاسیس مدرسه فرهنگ و تحول مثبتی که بعد از تاسیس آن در سراسر کشور ایجاد شده، باخبرید آیا فرزند شما با آگاهی شما از هدف و برنامه مدرسه فرهنگ در همین مدرسه و در همین ساختمان تحصیل نکرده است؟ آقای فتاح از آنجا که خانه‌ای که مدرسه شد برای مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارند موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار موسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد. به جهت مشکلات اداری و مالی، کار ساخت مدرسه به تعویق افتاد و در سال‌های اخیر معلوم شد به علت قرار گرفتن زمین روی گسل زلزله امکان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد. موسسه فرهنگ در سال ۹۸ اعلام کرد که این زمین را به بنیاد برمی‌گرداند. حدادعادل تصریح کرد: آقای فتاح، شما می‌دانید و مدیران قبل از شما هم می‌دانستند که مدرسه فرهنگ یک موسسه اقتصادی نیست و موسسان از آن سود و بهره‌ای نمی‌برند بلکه در حد توان خود برای اداره آن کمک مالی می‌کنند. حتی برای فرزندان و نوه‌های خود من که در این مدرسه درس خوانده‌اند شهریه پرداخت شده است. یکی از فرزندان من که دکترای نانوتکنولوژی دارد در ازای کار تمام‌وقت، تنها ماهی ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان دریافت می‌کند و فرزند دیگر من که در دو رشته فوق‌لیسانس دارد در ازای بیش از سه روز کار در هفته ماهی یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان حقوق دارد. اوج هجمه حدادعادل به فتاح آنجا بود که نوشت: «شما به‌جز اینکه به مردم بگویید که چرا و از سوی چه مرجعی و با توجه به چه واقعیت‌هایی آن خانه و زمین در اختیار مدرسه فرهنگ قرار گرفته با یک بیان تبلیغاتی تحریک‌آمیز در تلویزیونی برای خوش‌نام کردن خودتان ما را بدنام و متهم به تصرف در بیت‌المال می‌کنید.»

کاش حدادعادل سکوت می‌کرد
پس از انتشار دفاعیات حدادعادل بود که وهاب عزیزی فعال سیاسی و تحلیلگر اصولگرا گفت: اگر آقای حدادعادل سکوت می‌کرد بهتر بود، دفاع ضعیف ایشان در خصوص گفت‌وگوی تلویزیونی آقای فتاح که گفته بود بخشی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مدرسه فرهنگ با مسئولیت حدادعادل است، به جای اینکه رفع اتهام و شبهه کند، بر دامنه سوءظن‌ها افزود. وهاب عزیزی ادامه داد: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبری و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعی کرد که خود را از اتهام پاک کند.

 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *