جمعه, مهر ۶

صهیونیست ها و طبل خطر”فاشیسم اسلامی”

 "افرائیم سنه" نماینده پارلمان اسرائیل که معاونت "امیر پرتس" وزیر دفاع را بر عهده داشت، روسیه را "عرضه کننده شماره یک سلاح برای امپراطوری ایران نامید".  وی افزود که "مقابله اسرائیل با ایران و متفقین آن ناگزیر حاد خواهد شد. این مقابله، تنها بخشی از  مقابله گسترده تر دموکراسی غربی و فاشیسم اسلامی است.

 

 "افرائیم سنه" نماینده پارلمان اسرائیل که معاونت "امیر پرتس" وزیر دفاع را بر عهده داشت، روسیه را "عرضه کننده شماره یک سلاح برای امپراطوری ایران نامید".  وی افزود که "مقابله اسرائیل با ایران و متفقین آن ناگزیر حاد خواهد شد. این مقابله، تنها بخشی از  مقابله گسترده تر دموکراسی غربی و فاشیسم اسلامی است.

 

 

 

نووستی 

 

اسرائیل ایران و روسیه را به باد انتقاد گرفت 
   
 

"ایران به اولین قدرت هسته ای در تاریخ تبدیل خواهد شد که علیه آن روش بازداری، حتی اگر بازداری هسته ای باشد، کمک نمی کند". این مطلب را روز چهارشنبه "بنیامین نتانیاهو" رئیس حزب "لیکود" اسرائیل طی کنفرانس بین المللی "روسیه، خاور نزدیک و چالش های اسلام رادیکالی" اعلام داشت که در اورشلیم برگزار شد.

نتانیاهو گفت: "ایرانی ها را هیچ چیزی متوقف نمی کند، نه توسل به زور، و نه ترس در برابر تلافی". وی افزود که هرگونه خروج اسرائیلی ها از مناطق تحت کنترل، فضا را برای "تروریسم ایرانی" آزاد می کند.

به گفته نتانیاهو، "اگر در گذشته حزب الله لبنان دولتی در دولت دیگر بود، امروز بنظر می رسد که دولت لبنان، دولتی در داخل حزب الله است… طی ۳۰ سال اخیر، افراط گرایان سنی به موفقیت دست یافته و به غرب حمله کردند، اما ایران شیعی در همان حال هدفمند به سمت برنامه های بازگشت ناپذیر هسته ای خود حرکت می کند".

درباره مناقشه با فلسطینی ها نتانیاهو خاطر نشان نمود که "هیچ شانسی وجود ندارد که نمایندگان میانه روی دولت فلسطین بتوانند ترور را متوقف کرده و یا اینکه بجای نیروهای اسرائیلی امنیت در این منطقه را حفظ کنند. اسرائیل باید با نیروی خود امنیت و رشد اقتصادی که فلسطینیان انتظار آن را دارند، تامین کند تا شرکایی حقیقی در روند صلح پدیدار شوند".

پیش از سخنرانی نتانیاهو، "ایگور نیوروف" (Igor Neverov) معاون وزیر امور خارجه روسیه که ریاست بخش آمریکای شمالی را در وزارت خارجه برعهده دارد، نشست را افتتاح کرد. وی گفت: "روسیه معتقد است که امنیت یک کشور نمی تواند بر اساس زیرپا گذاشتن امنیت سایرین باشد".

نیوروف در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که "روسیه از توان هسته ای خود استفاده نخواهد کرد و ضرورتی قدیمی برای یافتن راه های دیگری برای حل مشکلاتی که تهدیدی برای صلح هستند، وجود دارد".

در عین حال ژنرال "آموس گیلاد" رئیس اداره امور دیپلماسی و امنیت در وزارت دفاع اسرائیل بسیار منتقدانه به نیوروف پاسخ داد. او خاطر نشان نمود که "روسیه، یکی از کشورهاییست که نقشی مرکزی در برقراری امنیت در خاور نزدیک ایفا می کند و این کشور مسئولیتی کمتر در قبال عدم وجود این امنیت در منطقه ندارد".

"پطر گلادکوف" مشاور سابق پوتین و کارشناس امور سیاسی روسیه نیز اقدامات ایالات متحده امریکا را در دوره ریاست جمهوری جرج بوش مورد انتقاد قرار داد. وی اعلام داشت که "تلاش آمریکا برای افزایش نفوذ بر منطقه اوراسیا، عملاً گویای سیاست مشابه آمریکا در رابطه با روسیه است. به مرور زمان، چنین سیاستی می تواند تعادل در کشورهای اوراسیا را بر هم زند، چرا که اهداف آمریکا همیشه با نیازهای منطقه همخوانی ندارند".

همچنین ژنرال "گیور ایلاند" آمریکا را به این متهم کرد که "نقطه پایانی را بر تهدیدات ناشی از ایران نمی گذارد، زیرا این تهدید در شمار اولویت های اصلی آنان (آمریکایی ها) نیست. اگر آمریکا حقیقیتاً می خواست که ایران را متوقف کند، برای استقرار موشک در اروپای شرقی وقت تلف نمی کرد … علاوه بر این، چنین اقداماتی روسیه را بر آن می دارد که بر مسئله ایران چشم پوشی کند. آمریکا بخوبی آگاهست که اوضاع در حقیقت از چه قرار است".

به گفته "ایگور ایوانوف" دبیر سابق شورای امنیت فدراسیون روسیه، مسکو "مبتکر مذاکراتی با ایران، اما کانال ها را باز می گذارد و اوضاع ایجاد شده بواسطه اقدامات اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را مورد توجه خود دارد. اگر هر کشور دیگری آماده انجام مذاکره باشد، روسیه مذاکراتی با ایران انجام نمی دهد. روسیه خود را نه بعنوان مبتکر مباحث و یا مذاکرات و بلکه بعنوان داور بین گروه های مختلف می داند".

در عین حال "افرائیم سنه" نماینده پارلمان اسرائیل که معاونت "امیر پرتس" وزیر دفاع را بر عهده داشت، روسیه را "عرضه کننده شماره یک سلاح برای امپراطوری ایران نامید". روسیه به گفته وی، "امروز نیروهای دشمن اسرائیل را به سلاح تجهیز می کند. این کاملاً مغایر با نقشی است که روسیه جدید باید در  عرصه منطقه ای و بین المللی ایفا کند".

وی افزود که "مقابله اسرائیل با ایران و متفقین آن ناگزیر حاد خواهد شد. این مقابله، تنها بخشی از  مقابله گسترده تر دموکراسی غربی و فاشیسم اسلامی است. مقامات روسیه باید انتخاب کنند که طرف چه کسی هستند و این انتخاب هرچه زودتر رخ دهد، بهتر است".

سنه در پایان سخنان خود رژیم روسیه را مورد انتقاد آشکارا قرار داده و گفت: "موشک های بالستیکی ایرانی، شعاع عملی حدود ۳.۵ هزار کیلومتر دارند. نقشه و خط کش بدست بگیرید و نگاه کنید که آنها تا کجا می رسند. علاوه بر این، اسرائیل در تمامی جنگ های خود مجبور است علیه سلاح روسی بجنگد که دشمنان از آن برخوردارند. و اگر روس ها می خواهند که در آینده از این صادرات سود ببرند، پس بگذار دفعه بعد پرداخت آن را نقدی مطالبه کنند".

اینوپرس، خبرگزاری «نووستی» روسیه، ۲۳ فروردین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *