جمعه, مهر ۶

مهدوی کنی: به احمدی‌نژاد گفتم که ما را ابزار فرض نکنید

مردم به زیاده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟ ما هستیم که باید مردم را دعوت کنیم و بگوییم‌ ای مردم از زیاده‌طلبی دست بردارید».  وی ادامه داد: «ما مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنیم و برای تبرئه خود می‌گوییم که اشتباه از دیگران است، درحالی که تقصیر هم به گردن ما است.

مردم به زیاده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟ ما هستیم که باید مردم را دعوت کنیم و بگوییم‌ ای مردم از زیاده‌طلبی دست بردارید».  وی ادامه داد: «ما مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنیم و برای تبرئه خود می‌گوییم که اشتباه از دیگران است، درحالی که تقصیر هم به گردن ما است.

آفتاب

 

 

مهدوی کنی:  به احمدی‌نژاد گفتم که ما را ابزار فرض نکنید

بسیاری از گرانی‌ها به دلیل بی‌فرهنگی مردم است

 

 

 

 آیت‌الله مهدوی کنی گفت: «در ملاقات خود با آقای احمدی‌نژاد به ایشان گفتم که ما را ابزار فرض نکنید. ما پیش و پس از انقلاب مبارز بودیم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دین و کشور است مبارزه می‌کنیم». 

 گردهمایی علما و ائمه جماعات از سوی جامعه روحانیت مبارز و مرکز رسیدگی به امور مساجد، صبح امروز – پنج‌شنبه- در مسجد شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار شد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله مهدوی کنی در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: «امروز اگر چه مشکلات مادی برای مردم مخصوصا مردم ایران وجود دارد ولی وظیفه اصلی روحانیون این است که فرهنگ مردم را حفظ کنند؛ اگر فرهنگ درست شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم هم حل می‌شود». 

مردم به زیاده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟

 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که بسیاری از گرانی‌ها به دلیل بی‌فرهنگی مردم است، افزود: «مردم به زیاده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟ ما هستیم که باید مردم را دعوت کنیم و بگوییم‌ ای مردم از زیاده‌طلبی دست بردارید».  وی ادامه داد: «ما مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنیم و برای تبرئه خود می‌گوییم که اشتباه از دیگران است، درحالی که تقصیر هم به گردن ما است. مردم امروز زیاد حرف می‌شنوند و بیش از سابق بحث دینی داریم، ولی مساله تربیت و تبلیغ غیر از گفتار است. علما باید زیر بال جوانان را بگیرند و آن‌ها را بالا ببرند و این امر محقق نمی‌شود مگر با علم و گذشت».

مهدوی‌کنی هم‌چنین به وظیفی روحانیون در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: «در قرآن کلمات دعوت، هدایت، و ارشاد وجود دارد ولی کلمه تبلیغ از همه این‌ها رساتر است. تبلیغ یعنی رساندن چیزی به مرحلی بلوغ و کمال؛ تبلیغ یک مشافهی رو در روست، و پیامبر(ص) درباری امامت و ولایت بارها سخن گفته‌بودند». وی با بیان این که تبلیغ مشکلاتی هم دارد، افزود: «تفهیم رسالت،‌ معارضه با افکار دیگران است و عده‌ای با محتوای تبلیغ معارضه می‌کنند.   

 " من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از افراد متدین هم هست گفتم، آیا آمار گرفته‌اید که این فاسدها که به میدان آورده‌اید چقدر افسد از بین رفته است؟ ایشان پاسخ داد: "نه" … “ وظیفه پیامبر(ص) تبلیغ بوده و روحانیت این راه را ادامه می‌دهد، پس بیش از همه مردم وظیفه دارند».

مهدی کنی،‌ سپس خطاب به روحانیون گفت: «برای بیان حقیقت از کسی نترسید. تجربه سال‌های نبوت و امامت نشان می‌دهد آن‌هایی که در این رسالت کوشا بوده‌اند موفق هم بوده‌اند و این مشکلات بدون جهاد، گذشت،‌ و ایثار نبوده‌است». دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در بخش دیگر سخنانش به انتخاب خود به عنوان نماینده مجلس خبرگان در انتخابات میان دوره‌ای تهران اشاره کرد و افزود: «من در هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی‌شرکت نکرده‌ام، به جز دور اول زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که به طور صوری با تعدادی دیگر از آقایان نامزد شدیم و بعد هم یک روز قبل از انتخابات انصراف دادم. در روز انتخابات عده‌ای نمی‌دانستند که من انصراف داده‌ام و به من رای می‌دادند. من هم که در آن زمان نخست وزیر بودم به توصیه آقای رفسنجانی در همان روز مصاحبه‌ای کردم و به مرم گفتم که به من رای ندهید».

وی اضافه کرد: «در این دوره هم به دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده‌ام و اگر هم رای نمی‌آوردم هیچ ناراحت نمی‌شدم و حالا هم که رای آورده‌ام خیلی خوشحال نشدم. ولی به هر حال وظیفه دارم که از مردم تشکر کنم». مهدوی کنی در ادامه حضور مردم در دور اول انتخابات مجلس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: «یکی از دلایل اصلی حضور جدی مردم، حضور روحانیت بود؛ حضور علما و مساجد در نظام ما نقش اساسی دارد. شیخوخیت در کشور ما بسیار جایگاه دارد و یک نظام اسلامی‌ نیاز به حضور علما  به عنوان یک برادر روحانی عرض می‌کنم که رقابت‌های سلبی را به رفاقت‌های ایجابی برگردانید؛ چرا که هم تنش‌ها کم می‌شود و هم اعتماد مردم بیشتر می‌گردد… “دارد».

وی افزود: «در ملاقات خود با آقای احمدی‌نژاد به ایشان گفتم که ما را ابزار فرض نکنید. ما پیش و پس از انقلاب مبارز بودیم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دین و کشور است مبارزه می‌کنیم. در عین حال که نباید دولت را تضعیف کرد، نباید چشم‌های خود را هم ببندیم و بگوییم همه چیز خوب است».

به گزارش ایسنا، دبیرکل جامعی روحانیت مبارز، با بیان این که در انتخابات، مصحلت نظام و انقلاب باید رعایت شود اظهار کرد: «در انتخاب افراد باید اصلح را در نظر گرفت، ولی گاهی انسان ناگزیر است که اصراری بر اصلح نداشته باشد. بنده در انتخابات تهران در هیچ دوره‌ای به همه افراد یک لیست رای نمی‌دادم، ولی این بار گفتم که به همه افراد لیست جبهه متحد اصولگرایی رای می‌دهم ولو این که می‌دانستم کسانی در خارج از این لیست ممکن است اصلح باشند».

وی ادامه داد: «در دور اول می‌گفتم اگر به این ۳۰ نفر رای ندهیم معلوم نیست که به جای آن یک یا چند نفر چه کسانی می‌آیند چرا که شاید فردی می‌آمد که با آن موافق نبودیم. اگر می‌خواهیم مجلس خوبی داشته باشیم به ۱۱ نفر اصولگرای تهران و دیگر اصولگرایان در شهرستان‌ها رای دهید».

مهدوی‌کنی با تاکید بر این که باید در آینده انتخابات را ‌آسیب شناسی کنیم، تصریح کرد: «وحدت نسبی جبهه متحد اصولگرایان نتایج مثبتی داشت، و اگر می‌خواهیم این روند ادامه داشته‌باشد باید وحدت را به عنوان الگوی خود قرار دهیم». 

 فرافکنی تقصیرها درد مردم را دوا نخواهد کرد، و شکی نیست که تقصیر به گردن همه است. …

 “ وی سپس به نمایندگان فعلی و آینده مجلس توصیه کرد: «به عنوان یک برادر روحانی عرض می‌کنم که رقابت‌های سلبی را به رفاقت‌های ایجابی برگردانید؛ چرا که هم تنش‌ها کم می‌شود و هم اعتماد مردم بیشتر می‌گردد».

دبیرکل جامعی روحانیت مبارز، تاکید کرد: «‌مسوولان کشور باید کوشش کنند مشکلات مردم حل شود. فرافکنی تقصیرها درد مردم را دوا نخواهد کرد، و شکی نیست که تقصیر به گردن همه است. اگر مردم ببینند که مسوولان در مقام رفع مشکلات هستند و قبول کنند که مشکلاتی وجود دارد و بخشی از تقصیر هم به گردن آن‌هاست، قدری آرام می‌شوند». مهدوی کنی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که قبول ندارم با نمایش‌های رسانه‌ای، کارهایی که مشروعیت ندارند را به نام دین مشروعیت دهیم،‌ افزود: «برخی می‌گویند می‌خواهیم دفع افسد به فاسد کنیم. روزی من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از افراد متدین هم هست گفتم، آیا آمار گرفته‌اید که این فاسدها که به میدان آورده‌اید چقدر افسد از بین رفته است؟ ایشان پاسخ داد: "نه" ».

وی افزود: چرا باید با این ریش سفید پای آوازخوانی دخترها بنشینیم؟ چه دردی را از مساله انرژی هسته‌ای دوا می‌کند که در مراسم آن، کر اجرا کنیم؟… “ «وظیفه ما روحانیون است که به این مسائل بپردازیم. چرا باید با این ریش سفید پای آوازخوانی دخترها بنشینیم؟ چه دردی را از مساله انرژی هسته‌ای دوا می‌کند که در مراسم آن، کر اجرا کنیم؟ ما نباید مسائل دینی را برای برخی چیزها که مردم دوست دارند فدا کنیم و تنها با صحبت نمی‌شود جلوی مفاسد را گرفت و تربیت هم لازم است».

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی، در سخنان کوتاهی با بیان این که امروز دو بیماری خطرناک هم به دین و هم به دنیا ضربه زده‌است، اظهار کرد: «این دو بیماری دروغ‌پذیری و دروغ‌گویی است. دروغ و دروغ پذیری همیشه بد است و از سوی مومنان بدتر است. کمرنگ شدن راست‌پذیری و گسترش دروغ پذیری بیماری خطرناک امروز است و این وظیفه روحانیت است که در درمان مردم بکوشند».

پس از صحبت‌های طباطبایی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی ‌رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: «در تمام انتخابات بعد از انقلاب، مساجد،‌ ائمه جماعات،‌ و روحانیت نقش اول را داشتند. سربلندیم که امروز اصولگرایی به معنایی که مقام معظم رهبری فرمودند توانست نقشی را ایفا کند که ما امروز شاهد موفقیت متدیان در مجلس هشتم هستیم».

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم شخصیت‌هایی از جمله؛ آیت‌الله امامی‌کاشانی، حدادعادل،‌ مصباحی‌مقدم،‌ محمدرضا باهنر، احمد توکلی،‌ اسدالله بادامچیان،‌ علی مطهری،‌ علی‌اصغر زارعی،‌ حمیدرضا کاتوزیان،‌ پرویز سروری،‌ شهاب‌الدین صدر،‌ علیرضا زاکانی، الیاس نادران، حسین فدایی، مهدی کوچک‌زاده، زهره الهیان،‌ لاله افتخاری،‌ طاهره صفایی،‌ نسرین سلطان‌خواه و… حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *