چهارشنبه, مهر ۴

نطق پیش از دستور اکبر اعلمی

ضد انقلابیون درون حاکمیت نیز خود بخوبی بر این امر واقفند که اگر این تنها تریبون ملت بدست نمایندگان واقعی مردم بیفتد. آسایش آنها سلب خواهد شد، لذا بی‌سبب نیست که برخلاف اصل شصتودو قانون اساسی که مقرر می‌دارد مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که «به طور مستقیم» انتخاب می‌شوند تشکیل می‌گردد را به انتخابات دو مرحله‌ای و غیر مستقیم مبدل می‌کنند تا با گزینش افراد دلخواه دوازده نفر منصوب حاکمیت، دامنه انتخاب مردم به دایره تنگ برگزیدگان اولیه شورای نگهبان محدود شود و بدینوسیله هر که در این دیر مقربتر است جام بلا بیشترش می‌دهند و به بهانه‌های واهی نظیر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام و حتی قانون اساسی، مهر باطل شدبرپیشانی می‌زنند، تا مبادا کسی بر رفتارهای ضد انقلابی رایج آنان و انحرافاتی که در انقلاب ایجاد شده است آگاه کشته و خرده بر آنان بگیرد!

ضد انقلابیون درون حاکمیت نیز خود بخوبی بر این امر واقفند که اگر این تنها تریبون ملت بدست نمایندگان واقعی مردم بیفتد. آسایش آنها سلب خواهد شد، لذا بی‌سبب نیست که برخلاف اصل شصتودو قانون اساسی که مقرر می‌دارد مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که «به طور مستقیم» انتخاب می‌شوند تشکیل می‌گردد را به انتخابات دو مرحله‌ای و غیر مستقیم مبدل می‌کنند تا با گزینش افراد دلخواه دوازده نفر منصوب حاکمیت، دامنه انتخاب مردم به دایره تنگ برگزیدگان اولیه شورای نگهبان محدود شود و بدینوسیله هر که در این دیر مقربتر است جام بلا بیشترش می‌دهند و به بهانه‌های واهی نظیر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام و حتی قانون اساسی، مهر باطل شدبرپیشانی می‌زنند، تا مبادا کسی بر رفتارهای ضد انقلابی رایج آنان و انحرافاتی که در انقلاب ایجاد شده است آگاه کشته و خرده بر آنان بگیرد!

فارس 
 

 

نطق پیش از دستور اکبر اعلمی:ضد انقلابیون درون حاکمیت انقلاب را به فنا می کشند

    
در نظامی که اکثریت قابل توجه یک ملت برای ایجاد استقرارش قیام کرده و برای حفظ آن ده‌ها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، پذیرش ظلم، همان قدر قبیح است که وارد کردن آن در نظام دلخواه منتقدین مشوق وعده‌های بنیانگذار این نظام حجت است

اکبر اعلمی نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم در جلسه علنی امروز نطق پیش از دستور داشت.

اکبر اعلمی نماینده مردم تبریز در مجلس سومین ناطق پیش از دستور جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دو نوع حکومت خوب و بد گفت: فارغ از نوع و ماهیت حاکمیت‌ها از دیرباز تاکنون عملکرد حکومتها را به حمکرانی خوب و بد تقسیم کرده‌اند، در نزد یونانیان مجموعه الهه‌هایی که مظهر جنگ و تبعیض ستیزی بی نظمی بوده‌اند، حکومت بد را تشکیل می‌دهند، این دسته فاقد پدر بوده و مستقیماً از ظلمت و تاریکی زاده می‌شدند، اما پس از آنکه زئوس خدای خدایان تمیس را به همسری خود اختیار می‌کند، الهه عدالت زاده می‌شود و به همراه خواهران خود که نتیجه همین وصلت هستند، پایه‌های حکومت خوب را پی ریزی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اگرچه این حکایت افسانه‌ای بیش نیست، اما حکمرانی خوب و بد واقعیتی است که نظریه پردازان معاصر و برنامه توسعه ملل و همچنین بانک توسعه آسیا نیز فهرستی از مشخصات و ویژگی‌های حکمرانی خوب را بر شمرد‌ه‌اند، تا از این طریق بتوان حکمرانی خوب را از بد آن تمیز داد، قرآن نیز حکومت را به طاغوت و الله تقسیم‌ کرده و پیامبر از آن به عنوان حق و ابلیس و مولا علی (ع) به زیبایی آن را به نیک کردار و بدکردار تفکیک می‌کند.

نماینده مجلس هفتم در ادامه با اشاره به مهم نبودن اسم حکومت هاگفت: پس به مشترک بینش اسطوره‌ای یونانیان، دیدگاه اسلام و نظریه پردازان و نیز معادله‌های مؤسسات و نهادهای بین المللی در
از آنجا که حد فاصل میان حکمرانی بد و خوب به فاصله میان ظلم و عدالت می‌باشد، پر واضح است که هر گونه غفلت از این واقعیت حتی می‌تواند کسانی را به گمان انقلابی بودن و عدالت خواهی و خود را حقیقت مطلق پنداشته‌اند، تصدی عالیه امور در کشور انقلاب دیده‌ای نظیر ایران را، عهده دار هستند، به ضد انقلاب و ضد آرمان‌های انقلابی تبدیل کرده و بدین وسیله یک انقلاب و نظامی را که با پشتوانه آرای بیش از ۹۰ درصد شهروندانش حیات یافته‌ است، از درون استحاله و فرجام آن را به فنا و نیستی رهنمود سازد
مورد حکمرانی خوب، این است که لازمه استقرار حکومت خوب معطوف و منحصر به تحقق عدالت و اجتناب از هرگونه ظلم و تعدی است. لذا از این منظر شکل و قالب حکومت و اینکه نام حکومت، جمهوری اسلامی، رژیم شاهنشاهی و یا جمهوری دموکراتیک و مظاهر آن باشد، مهم نیست مهم آن است که محصول و رویکرد این حاکمیت منطبق بر ظرف و قالب منتخب و لاجرم مطابق خواستگاه ملت و توأم با انصاف و عدالت باشد، در غیر این صورت مانند آن است که نام بخیل را احسان و حاتم طایی و نابینا را چراغعلی بگذارند.

وی تصریح کرد: به این اعتبار چه بسا حکومت‌هایی بوده‌اند که نام اسلام را به عنوان پیشوند یا پسوند خود اختیار کرده‌اند، اما به دلیل کارنامه اعمالشان گرفتار نفرین ابدی بشر شده‌اند و بر عکس حکومت‌هایی نیز بوده و هستند که بدون داشتن پیشوند و یا پسوند اسلامی فقط به خاطر تأمین رضایت مردم خود و استیفای حقوق آنها برای همیشه در خاطره‌ها ماندگار شده‌اند و پیوسته از آنها به نیکی یاد می‌شود.

اعلمی با بیان اینکه معصومین حکومت‌های بد را نابود شدنی دانسته اند، گفت:در واقع آنچه به حکومت‌ها ارزش داده و آن را در زمره‌ حکومت‌ های خوب قرار می‌دهد، میزان پایبندی زمامداران و کارگزاران این حکومت‌‌ها به تحقق حق و عدالت و دوری از ظلم و تبعیض و رضایتمندی مردم آن است و این همان واقعیتی است که در کلام معصومین نیز تجلی می‌یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم خاطرنشان کرد: از آنجا که حد فاصل میان حکمرانی بد و خوب به فاصله میان ظلم و عدالت می‌باشد، پر واضح است که هر گونه غفلت از این واقعیت حتی می‌تواند کسانی را به گمان انقلابی بودن و عدالت خواهی و خود را حقیقت مطلق پنداشته‌اند، تصدی عالیه امور در کشور انقلاب دیده‌ای نظیر ایران را، عهده دار هستند، به ضد انقلاب و ضد آرمان‌های انقلابی تبدیل کرده و بدین وسیله یک انقلاب و نظامی را که با پشتوانه آرای بیش از ۹۰ درصد شهروندانش حیات یافته‌ است، از درون استحاله و فرجام آن را به فنا و نیستی رهنمود سازد.

وی در ادامه با اشاره به تقابل ضد انقلاب مصطلح با انقلاب‌ها امری طبیعی دانست و گفت: تاریخ نشان داده‌ است که انقلاب‌ها بیش از آنکه بر اثر کارشکنی و چالش ضد انقلاب‌ به زانو درآید در اثر اندیشه و عملکرد انحرافی آن دسته از انقلابیون و زیاده خواهان و میراث خواران، شکست خورده است که برای حفظ قدرت و متناسب با کج فهمی و ذائقه خویش شعارهای انقلاب را استحاله کرده و به عنوان آرمان‌های انقلاب به خورد آن دسته از نسلی دادند که یا انقلاب را ندیده‌ و یا با آن بیگانه‌ هستند و جالب آن است که استحاله هر انقلابی با حفظ ظاهری اصول انقلاب‌ها و افزوده شدن تبصره نانوشته‌ی نه برای همه و الحاق آن به منشور و ۱۰ فرمان آن انقلاب روی داده‌ است.

اعلمی خاطرنشان کرد: اگر بیش از آن امری خوب یا بد محسوب می‌شد، نانوشته‌ی نه برای همه که ناشی از اراده صاحبان قدرت است، خوب را بد و بد را خوب تفسیر و به نحوی به توجیه رفتار حاکمان مبادرت کرده است و از این طریق منشاء همه انحرافات همه‌ی انقلاب‌ها از اصول اولیه‌ای شده است‌ که دستیابی به آنها موجب و موجد آن انقلاب بوده است.

این نماینده با اشاره به پرداختن برخی کتب به این سنت گفت: جورج اورول در کتاب (مزرعه حیوانات) و بیرینتون در کتاب ارزشمند (کالبد شکافی چهار انقلاب) به خوبی به بررسی این سنت نامیمون و مشترک همه انقلاب‌ها و نتایج حاصل از آن پرداخته است تا برای همه درس عبرتی شود.

اعلمی گفت: حال اگر منصفانه به واکاوی اجمالی باید‌ها و نباید‌های انقلاب اسلامی بپردازیم، به وضوح می‌توان فاصله انقلاب تا زوال و انحطاط احتمالی آن را سنجید و به معنای واقعی ملتزم و ناملتزم به اسلام و نظام موعود جمهوری اسلامی پی برد. همان عاملی که به ناحق دست آویزی برای شورای نگهبان شده‌ است تا فرزندان و مدافعان راستین این مرز و بوم از ورود به خانه‌ای که متعلق به این ملت است، محروم نمایند.

وی گفت: سند جمهوری اسلامی و منشور انقلاب قانون اساسی است و با وجود الحاق تبصره‌ها پس از بازنگری به قانون اساسی بعد از انقلاب، همچنان قابل استناد بوده و لذا می‌تواند به عنوان یک شاخص خوب کاشف آرمان‌های اولیه انقلاب و تعهدات مهندسی نظام موعود باشد. طبق این سند بانیان انقلاب و نظام تعهد کرده‌اند که هیچ مقامی حق ندارد به عنوان استقلال و تمامیت ارضی کشور، آزادی‌های مشروع را هر چند با وضع قوانین سلب کنند.

اعلمی در ادامه سخنان پیش از دستور امروز مجلس با اشاره به اینکه خدا انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند. پیمان بسته‌اند که امور کشور باید به اتکای آرای عمومی و از راه انتخابات اداره شود و مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند. در نظام موعود نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند و تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی‌توان به خاطر داشتن عقیده‌ای مورد تعرض قرار داد.

وی تصریح کرد: در نظامی که من و همفکرانم، در نظامی که اکثریت قابل توجه یک ملت برای ایجاد استقرارش قیام کرده و برای حفظ آن ده‌ها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، پذیرش ظلم، همان قدر قبیح است که وارد کردن آن در نظام دلخواه منتقدین مشوق وعده‌های بنیانگذار این نظام حجت است
همچنان به آن التزام عملی داریم، هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید و نمی‌توان آنها را به خاطر اعلام نظرشان مورد تعقیب و توقیف قرار داد. به موجب این سند تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها نه در پیروی از دست‌اندرکاران حکومت و برای مجیز گویی‌ و تائید و توجیه عملکرد متصدیان امور، بلکه برای اعتراضات مشروع و غیر مسلحانه به رفتار حاکمان و مطالبه حقوقشان آزاد است.

اعلمی سخنان بنیانگذار این نظام را حجت دانست و گفت: در نظامی که اکثریت قابل توجه یک ملت برای ایجاد استقرارش قیام کرده و برای حفظ آن ده‌ها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، پذیرش ظلم، همان قدر قبیح است که وارد کردن آن در نظام دلخواه منتقدین مشوق وعده‌های بنیانگذار این نظام حجت است. آنجا که می‌گوید: (در منطق رژیم گذشته آزادی یعنی به زندان کشاندن مخالفان، سانسور مطبوعات و اداره دستگاه‌های تبلیغات بود و در آن منطق تمدن و ترقی یعنی تبعیت تمام شریان‌های مملکت از فرهنگ و اقتصاد و ارتش و دستگاه‌های قانونگذاری و قضایی و اجرایی از یک مرکز واحد محسوب می‌شد.)

وی گفت: در نظامی که ما به آن ملتزم هستیم در شرایطی که یک فرد عادی به دلیل انتساب یکی از اعضای خانواده‌اش به یکی از گروه‌های غیر قانونی در هزار توی گزینش‌ها گرفتار شده و اجازه نمی‌یابد حتی به عنوان یک کارمند در اداره‌ای مشغول به کار شود، به طریق اولی شخصی که پسرش جزو سازمان مجاهدین خلق بوده و در بهمن سال ۶۰ در اثر درگیری با پاسداران کشته شده و عروس وی نیز پس از متواری شدن به خارج از کشور، در بالاترین رده‌های سازمان مذکور به فعالیت ادامه می‌دهد، مجاز نیست تا با قرار گرفتن در رأس نهادی و به کمک همفکرانش در جایگاه خدایی، در چشم بر هم زدنی فرزندان کشور را به بی دینی متهم کند.

اعلمی خاطر نشان کرد: در نظام مطلوب ما و بحکم النصیحه لائمه المسلمین، دعوت به خیر امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر چیز به عنوان وظیفه‌ای بر عهده مردم نسبت به دولت به کار گرفته می‌شود، در نظام مطلوب ما و بحکم النصیحه لائمه المسلمین، دعوت به خیر امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر چیز به عنوان وظیفه‌ای بر عهده مردم نسبت به دولت به کار گرفته می‌شود، نه اینکه چند نفر به اعتبار قدرتی که ناشی از اراده مردم است، همواره با استفاده از همه تریبون‌هایی که متعلق به مردم است، یک طرفه موعظه کرده و خود را از پند دیگران بی‌نیاز بدانند نه اینکه چند نفر به اعتبار قدرتی که ناشی از اراده مردم است، همواره با استفاده از همه تریبون‌هایی که متعلق به مردم است، یک طرفه موعظه کرده و خود را از پند دیگران بی‌نیاز بدانند.

وی با استناد به ذیل اصل ۱۰۷ قانون اساسی، رهبری را با دیگران در مقابل قانون برابر دانست و گفت: در نظام مطلوب و دلخواه ما برای تحقق آزادی حداکثر فرد و تضمین حقوق اولیه او در اجتماع، همه باید تن به قانون داده و قانون را به عنوان منشأ باید‌ها و نباید‌ها و فصل الخطاب بپذیرند. به همین سبب ذیل اصل ۱۰۷ قانون اساسی حتی رهبری هم در برابر قانون با سایرین یکسان است و این امر مستلزم آن است که قانونگذاران نظام با تدوین مدل‌های عادلانه برای ساختار توزیع قدرت از هرگونه اعمال نفوذ قدرتمندان به نفع خود جلوگیری کرده و برای متصدیان مقامات سیاسی و اجتماعی به ازای برخوردار شدن از هرگونه حق و اختیاری برابر اعمال، اقتدار تکالیف قانونی در نظر گیرند، تا در صورت سوء مدیریت و تخطی از وظایف قانونی‌اش در هر سطحی که هست او را متهم کرده و با احراز اتهاماتش محکوم به پرداخت غرامت کند، برابر بودن رهبر در برابر قانون به این معنا است که هیچ کس فراتر از قانون نیست و از همان حقوق شهروندی برخوردار است که یک فرد عادی بهره‌مند است.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم تصریح کرد:هر مقامی که از قانون تخطی کرده و باعث ضایع شدن حق شده است آن فرد حق دادخواهی و اعلام شکایت دارد و اینان باید در همان دادگاهی محاکم شوند که من و امثال من محاکم می‌شویم. همچنان که علی (ع) در اثر شکایت یک یهودی در نزد قاضی منصوبی، محاکمه می‌شود که افراد عادی محاکمه می‌شوند.

وی گفت: بنابراین هر تفکر مخالف این معیارها مغایر با آرمان‌های انقلاب و خاستگاه نظام معهود و مصداق واقعی ضد انقلاب است که متأسفانه در برخی از ارکان نظام رسوخ کرده است. لذا احتجاج عمده ما به تعبیر شورای نگهبان ناملتزمین به اسلام و نظام آندسته از ضد انقلابیون واقعی درون حاکمیت که خود را ملتزم به اسلام و نظام و انقلابی‌تر از دیگران می‌پندارند، این است که تنها راه حفظ انقلاب و پیشگیری از تبدیل شدن آن به ضد خود این است که مجلس به عنوان منحصر بفردترین پایگاه و سخنگاه مردم در درون حاکمیت که می‌توانند از طریق آن و به کمک نمایندگان منتخب خود با حاکمیت سخن گفته و بجای مغازله‌های تنها راه حفظ انقلاب و پیشگیری از تبدیل شدن آن به ضد خود این است که مجلس به عنوان منحصر بفردترین پایگاه و سخنگاه مردم در درون حاکمیت که می‌توانند از طریق آن و به کمک نمایندگان منتخب خود با حاکمیت سخن گفته و بجای مغازله‌های عاشقانه، دولتمردان را برای استیفای حقوق خود و بازگرداندن به مسیر واقعی آرمان‌های موعود به چالش فرا بخوانند، واقعاً در اختیار خود آنان باشد عاشقانه، دولتمردان را برای استیفای حقوق خود و بازگرداندن به مسیر واقعی آرمان‌های موعود به چالش فرا بخوانند، واقعاً در اختیار خود آنان باشد.

نماینده مجلس هفتم با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس هشتم گفت: مردم به افراد ریشه‌داری رأی دهند که راه خدمت به مردم را هموار می‌سازند نه حمایت از دولت را، در واقع نمایندگان قادرند با مشاهده هرگونه انحرافی سربزنگار گریبان دولتمردان و کارگزاران نظام را گرفته و آنان را وادار به تمکین از آنچه بیان بنمایند که با پذیرش هر نوع محرومیت و خطر و تهدیدی دفاع از حقوق ملت به شرح مفاد سوگند‌نامه‌ای که در مجلس ایراد می‌شود را سرلوحه امور خود قرار داده و بجای عافیت‌جویی‌های مرسوم، چپاول و چریدن و در نتیجه لکنت‌زبان گرفتن در برابر صاحب‌منصبان، زبان به شکوه و انتقاد از آنها بگشایند.

اعلمی تصریح کرد: ضد انقلابیون درون حاکمیت نیز خود بخوبی بر این امر واقفند که اگر این تنها تریبون ملت بدست نمایندگان واقعی مردم بیفتد. آسایش آنها سلب خواهد شد، لذا بی‌سبب نیست که برخلاف اصل ۶۲ قانون اساسی که مقرر می‌دارد مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که «به طور مستقیم» انتخاب می‌شوند تشکیل می‌گردد را به انتخابات دو مرحله‌ای و غیر مستقیم مبدل می‌کنند تا با گزینش افراد دلخواه ۱۲ نفر منصوب حاکمیت، دامنه انتخاب مردم به دایره تنگ برگزیدگان اولیه شورای نگهبان محدود شود و بدینوسیله هر که در این دیر مقربتر است جام بلا بیشترش می‌دهند و به بهانه‌های واهی نظیر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام و حتی قانون اساسی، مهر باطل شدبرپیشانی می‌زنند، تا مبادا کسی بر رفتارهای ضد انقلابی رایج آنان و انحرافاتی که در انقلاب ایجاد شده است آگاه کشته و خرده بر آنان بگیرد! و این همان تفکری است که ابوذر را بر برنتابیده و به ربذه تبعیدش می‌کند؟

اعلمی در پایان نطق پیش از دستور خود در مجلس گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که اگر در انقلاب فرانسه روبسپیر، دانتون را که همچنان در اصول اولیه انقلاب و آزادی پافشاری می‌کرد، به شورای گیوتین فرستاد تا به عنوان ضد انقلاب سرش را تیغ‌های بی‌رحم گیوتین از تن جدا کند، به نظر می‌رسد شورای نگهبان و حامیان آشکار و نهان آن این مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند تا نیروهای انقلاب را که به تحقق نظام معهود اسرار می‌ورزند با برچسب ناچسب مخالف اسلام و نظام از صحنه خارج نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *