یکشنبه, مهر ۱

تحول اقتصادی با اجرای برنامه چهارم؟

 در اولین مرحله اجرای این طرح، یارانه حامل های انرژی از جمله بنزین به صورت نقدی در حساب همه افراد واریز خواهد شد و به تدریج افراد پردرآمد از مشمولین دریافت یارانه انرژی حذف می شوند.در مراحل بعدی یارانه کالاهای اساسی از قبیل گندم و نان مشمول طرح یارانه نقدی می شود.

 در اولین مرحله اجرای این طرح، یارانه حامل های انرژی از جمله بنزین به صورت نقدی در حساب همه افراد واریز خواهد شد و به تدریج افراد پردرآمد از مشمولین دریافت یارانه انرژی حذف می شوند.در مراحل بعدی یارانه کالاهای اساسی از قبیل گندم و نان مشمول طرح یارانه نقدی می شود.

خبرگزاری فارس

 
طرح بزرگ تحول اقتصادی نقدی کردن یارانه ها است 

یک مقام آگاه از آغاز هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت مرحله به مرحله یارانه های نقدی به عنوان یکی از طرح های بزرگ اقتصادی که رئیس جمهور وعده آن را در ابتدای سال داده خبر داد.

    
این مقام مطلع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در اولین مرحله اجرای این طرح، یارانه حامل های انرژی از جمله بنزین به صورت نقدی در حساب همه افراد واریز خواهد شد و به تدریج افراد پردرآمد از مشمولین دریافت یارانه انرژی حذف می شوند.در مراحل بعدی یارانه کالاهای اساسی از قبیل گندم و نان مشمول طرح یارانه نقدی می شود.
وی گفت: یارانه نقدی به حساب هر فرد که بر اساس کد ملی هر فرد مثلا در بانک ملی افتتاح شده، واریز می شود.
وی گفت: با توجه به سابقه پرداخت یارانه نقدی مرغ و تخم مرغ که در دوره سازندگی با شکست روبرو شد و پس از حذف یارانه فقط یکبار یارانه نقدی آن پرداخت شد، دست اندرکاران دولت نهم تلاش دارند این طرح برای اقشار مورد هدف(حقوق بگیران با درآمد ثابت و اقشار فقیر وکم درآمد) مستمر بوده و مردم قبل از حذف یارانه، مبلغ یارانه نقدی آن را دریافت کنند.
وی یادآور شد: کارشناسان هم اکنون در حال بررسی میزان پرداخت یارانه نقدی و نحوه آغاز آن هستند.این طرح دارای سابقه مطالعات در دولت های سازندگی و اصلاحات بود، ولی مسئولان ذیربط به دلیل برخی آثار اولیه شجاعت لازم را در اجرای آن نداشتند.
هدفمند کردن یارانه ها طرح بسیار مهمی است که در دولت های گذشته و برخی برنامه های پنجساله قبلی نیز مطرح بود ولی به اجرا درنیامد.
وزیر اقتصاد درباره گرانی به مجلس توضیح می‌دهد
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ارائه توضیح درباره علت تورم و گرانی‌های اخیر به مجلس فراخوانده شد.
    
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، الیاس نادران درباره اقدام مجلس برای مهار تورم گفت: برای بررسی دلیل تورم و گرانی‌های اخیر از وزیر اقتصاد دعوت کردیم تا در مجلس حاضر شود و در این باره توضیح دهد.
وی افزود: البته گرانی به یک فرد و یا یک عامل بستگی ندارد و ما از عملکرد آقای دانش جعفری و همکاران ایشان ناراضی نیستیم.
نادران درباره کناره‌گیری وزیر اقتصاد گفت: من با ایشان صحبت کردم و فکر میکنم قصد ماندن ندارند.

 
 
منابع خبری کلیات طرح تحولی اقتصادی دولت را اعلام کردند

احتمال پرداخت نقدی یارانه ها

یک مقام آگاه از آغاز هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت مرحله به مرحله یارانه های نقدی به عنوان یکی از طرح های بزرگ اقتصادی که رئیس جمهور وعده آن را در ابتدای سال داده، خبر داد. این مقام مطلع افزود؛ در اولین مرحله اجرای این طرح، یارانه حامل های انرژی از جمله بنزین به صورت نقدی در حساب همه افراد واریز خواهد شد و به تدریج افراد پردرآمد از مشمولان دریافت یارانه انرژی حذف می شوند. در مراحل بعدی یارانه کالاهای اساسی از قبیل گندم و نان مشمول طرح یارانه نقدی می شود. وی گفت؛ یارانه نقدی به حساب هر فرد که بر اساس کد ملی هر فرد مثلاً در بانک ملی افتتاح شده، واریز می شود. وی گفت؛ با توجه به سابقه پرداخت یارانه نقدی مرغ و تخم مرغ که در دوره سازندگی با شکست روبه رو شد و پس از حذف یارانه فقط یک بار یارانه نقدی آن پرداخت شد، دست اندرکاران دولت نهم تلاش دارند این طرح برای اقشار مورد هدف (حقوق بگیران با درآمد ثابت و اقشار فقیر و کم درآمد) مستمر بوده و مردم قبل از حذف یارانه، مبلغ یارانه نقدی آن را دریافت کنند. وی یادآور شد؛ کارشناسان هم اکنون در حال بررسی میزان پرداخت یارانه نقدی و نحوه آغاز آن هستند. این طرح دارای سابقه مطالعات در دولت های سازندگی و اصلاحات بود، ولی مسوولان ذی ربط به دلیل برخی آثار اولیه شجاعت لازم را در اجرای آن نداشتند. هدفمند کردن یارانه ها طرح بسیار مهمی است که در دولت های گذشته و برخی برنامه های پنج ساله قبلی نیز مطرح بود ولی به اجرا درنیامد.

طرح رئیس جمهور اقتصاد را شکوفا می کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به طرح جدید رئیس جمهور برای شکوفایی اقتصادی در کشور گفت؛ این طرح جدید دولت کلیه جهت گیری های اقتصادی موجود در کشور را متحول می کند. داوود دانش جعفری امروز در حاشیه همایش شکوفایی اقتصادی استان مازندران در جمع خبرنگاران ارزش یارانه های کشور را ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت؛ هدفمند کردن این یارانه ها رشد سرمایه گذاری جدید و اقتصادی کشور را رقم خواهد زد. وی بیشترین سهم استفاده یارانه را در بخش انرژی عنوان کرد و یادآور شد؛ با طرح جدید دولت در حوزه اقتصاد شاهد هدفمند شدن این یارانه خواهیم بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی از تحقق صد و یک درصدی درآمد مالیاتی مستقیم کشور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد؛ درآمد مالیاتی کشور از آن چیزی که در قانون بودجه پیش بینی کرده بودیم نسبت به سال قبل از آن حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

دانش جعفری تصریح کرد؛ به دلیل کاهش درآمد وارداتی کشور شاهد کاهش ۱۵ درصدی درآمد غیرمستقیم بودیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص کاهش نرخ سود بانکی سالیانه نیست، افزود؛ سال گذشته دولت خردادماه تصمیم گیری کرد ولی امسال هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. وی تولید ناخالص داخلی کشور را در سال۸۵ ، ۲۰۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود؛ امسال نیز این میزان افزایش خواهد یافت. وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر گفت؛ مردم از این بانک در حال حاضر استقبال خوبی کرده اند و به زودی تسهیلاتی را با نرخ سود پایین به متقاضیان اعطا خواهد کرد. دانش جعفری در پایان در خصوص رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور گفت؛ این رقم رشد چیز غیرقابل حصولی نیست و کشور نیز در سال های آینده در صورت تحقق برنامه های اقتصادی به این رشد دست پیدا خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *