یکشنبه, مهر ۱

فراخوان سندیکاهای کارگری فلسطین

 ما بعنوان جنبش کارگری فلسطین فراخوان کارگری برای تحریم کالاها و خدمات، عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی را، در راستای تقویت فراخوان متحد فلسطین یه جامعه جهانی «برای عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی» علیه اسرائیل، اعلام می کنیم. ما از سندیکاهای جهانی می خواهیم در کشورهای خود از این فعالیت های حمایت کنند، و کارزارهای خود را برای تحریم سازمان داده و تلاش های بین المللی برای اجرای موثر تحریم ها، و عدم سرمایه گذاری را در جهت اهداف زیر هماهنگ نمایند:

 ما بعنوان جنبش کارگری فلسطین فراخوان کارگری برای تحریم کالاها و خدمات، عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی را، در راستای تقویت فراخوان متحد فلسطین یه جامعه جهانی «برای عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی» علیه اسرائیل، اعلام می کنیم. ما از سندیکاهای جهانی می خواهیم در کشورهای خود از این فعالیت های حمایت کنند، و کارزارهای خود را برای تحریم سازمان داده و تلاش های بین المللی برای اجرای موثر تحریم ها، و عدم سرمایه گذاری را در جهت اهداف زیر هماهنگ نمایند:

 

 

تارنگاشت عدالت  

منبع: سایت فدراسیون سراسری اتحادیه های کارگری فلسطین 

 

 

فراخوان سندیکاهای فلسطین برای تحریم کالاها و خدمات اسرائیلی

امروز، یازدهم فوریه ۲۰۰۷، ما فدراسیون های کارگری فلسطین، اتحادیه های کارگری صنفی و حرفه ای و سازمانهای عضو کارزار فلسطینی علیه دیوار آپارتاید در یک کنفرانس مطبوعاتی گردآمده ایم تا فراخوان همبستگی با کارگران ما و مردم فلسطین را که از طرف اتحادیه سراسری کارگران فلسطین، فدراسیون سراسری اتحادیه های کارگری فلسطین، ائتلاف اتحادیه های دموکراتیک مستقل و دیگر اتخادیه های حرفه ای تصویب شده است را اعلام نماییم.

این فراخوان خطاب به سندیکاهای عرب و بین المللی، بویژه، کنفدراسیون بین المللی اتحاده های کارگری عرب، جامعه عرب، سازمان کار عرب، سازمان بین المللی کار، کنفدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری، سازمان اتجاد سندیکایی آفریقا، مردم فلسطین و جامعه جهانی است.

ما از همه شما می خواهیم:
● اسرائیل را تحریم کنید و در آنجا سرمایه گذاری ننمایید
● تا زمانی که اسرائیل به جنایات خود علیه مردم فلسطین پایان نداده و قوانین بین المللی تضمین کننده حقوق بشر را برای همه اجزا نکرده است ، برای اعمال تحریم های اقتصادی بر اسرائیل فعالیت کنید.

این فراخوان از طرف کارگران فلسطینی، بخشی از مبارزه ما علیه اشغال و برای رهایی، حق تعیین سرنوشت خود، حق بازگشت، عدالت اجتماعی و یک دولت مستقل فلسطینی با پایتحت آن در بیت المقدس و برای پایان دادن به نژادپرستی علیه مردم ما در داخل خط سبز است.

 امسال چهلمین سال اشغال ساحل غربی و نوار غزه است، و سال آینده ۶۰ سال از نکبه [فاجعه جنگ ۱۹۴۸] می گذرد. در عین حال، مردم فلسطین در آرزوی زندگی آزاد در میهن خود هستند و ۶.۸ میلیون آواره ای که در سراسر جهان پراکنده اند برای بازگشت به خانه ها، روستاها و شهرهای خود (همانطور که در قوانین بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل برسمیت شناخته شده است) مبارزه می کنند.

نباید از یاد برد که هیثتاردوت [فدراسیون سراسری کارگران در ارض اسرائیل] از بدو تأسیس از اشغال حمایت کرده است و سیاستهای نژادپرستانه علیه کارگران ما وضع کرده، و آنها را از حقوقشان محروم  نموده است. هیثتاردوت طی دهه های اشغال، در برابر جنایان اسرائیل علیه مردم ما سکوت اختیار کرده است. از اینرو، ما از اتحادیه های کارگری جهانی می خواهیم هیثتاردوت را تحریم نموده و به آن فشار وارد کنند تا حقوق کارگران ما را برسمیت بشناسد و به دولت برای پایان دادن به اشغال و برسمیت شناختن حقوق کامل مردم فلسطین فشار وارد نماید.

از ژوئیه ۲۰۰۲، اشغال با ساختن دیوار آپارتایتد در صدد بوجود آوردن یک واقعیت جدید در صحنه است. اشغال ساحل غربی را به  مجموعه ای از زاغه ها تبدیل کرده، تصاحب عدوانی اراضی و منابع آب، و سیاست های نژادپرستانه علیه مردم ما را افزایش داده است، نهایتاً رویای یک دولت فلسطینی را نابود می کند.

علاوه بر اینها، اشغال به سیاست های «ترور هدفمند»، تخریب خانه ها، اخراج غیر-یهودیان از بیت المقدس و تحریب خانه ها و اماکن تاریخی در آنجا، حمله به اماکن مقدس، و نابود کردن صنایع و کل اقتصاد ما و اخزاج کارگران، گرسنگی دادن به مردم برای تحمیل طرحهای اشغال به ما برای اینکه ما در نهایت تسلیم شویم، ادامه می دهد.

امروز، ما بعنوان جنبش کارگری فلسطین فراخوان کارگری برای تحریم کالاها و خدمات، عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی را، در راستای تقویت فراخوان متحد فلسطین یه جامعه جهانی «برای عدم سرمایه گذاری و تحریم های اقتصادی» علیه اسرائیل، اعلام می کنیم.

بیش از ۱۷۰  سازمان و حزب سیاسی فلسطینی در ساحل غربی و نواز غزه و در تبعید این فراخوان را امضاء کرده اند. ما مراتب سپاس خود را به جنبش ها، سندیکاها و سازمانهای سراسر جهان که طی دو سال گذشته از فراخوان تحریم حمایت کرده و در کشورهای خود برای آن کارزار می نمایند، اعلام می داریم. آنها لابی صهیونیستی را چالش کرده و در برابر حملاتی که به آنها می شود پایداری نشان داده اند.

از اینرو، ما از سندیکاهای جهانی می خواهیم در کشورهای خود از این فعالیت های حمایت کنند، و کارزارهای خود را برای تحریم سازمان داده و تلاش های بین المللی برای اجرای موثر تحریم ها، و عدم سرمایه گذاری را در جهت اهداف زیر هماهنگ نمایند:
۱- متوقف کردن جنایات علیه حقوق ما، که در صدر آنها اشغال و اخراج مردم ما قرار دارد؛
۲- از میان برداشتن دیوار سکوتی که جامعه جهانی برای پنهان کردن جنایات اشغال ساخته کرده است؛
۳- بیدار نگهداشتن وجدان جهانی و تقویت احترام به قوانین بین المللی حقوق بشر و ارتقای اجرای آنها؛
۴- دستیابی به یک راه حل عادلانه و همه جانبه برای مسأله فلسطین.

درود بر مبارزه رهایی بخش کارگران ما
درود بر آنهایی که در سراسر جهان در همبستگی و مبارزه برای آرمان فلسطین ایستاده اند
افتخار ابدی بر شهدای آزادی در همه جا

امضاء کنندگان:

اتحادیه سراسری کارگران فلسطین، حیدر ابراهیم (دبیرکل)
فدراسیون سراسری اتحادیه های کارگری فلسطین، آمنه ریماوری از طرف شاهر سعد (کمیته رهبری)
ائتلاف اتحادیه های کارگری مستقل دموکراتیک، محمد الارون (هماهنگ کننده)
اتحادیه سراسری انجمن های حرفه ای کار فلسطین، حسن شراکه (دبیرکل)
اتحادیه کشاورزان فلسطین، عادل ابو نعمه (دبیرکل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *